Ja uważam, że przyszłość jest właśnie w samochodach. Do Łodzi przyjechał Koreańczyk z Południa, zobaczył tramwaj i powiedział: Boże jakie to piękne, u nas tez sto lat temu coś takiego jeździło. Przecież to jest zabytek. W Ameryce nie ma nigdzie tramwaju, poza San Francisco - tym na sznurku, takim fajnym - i chyba w Atlancie na peryferiach.
- Wolność polega na tym, że ludzie jeżdżą tym czym chcą – podkreślał Korwin - Mikke. - Ja uważam, że przyszłość jest właśnie w samochodach.
I niech tkoś mi nie powie że Janusz ma umysł godny komunistycznego aparatczyka gdzie "walić logikę oraz opracowania naukowe, liczy się tylko wdrażanie ideologii"
@ibilon: Najpierw fizyka, tramwaj dzięki temu że używa silnika elektrycznego ma sprawność energetyczną z rzędu 90% (typowy silnik spalinowy ma coś koło 50-60% sprawności) a dzięi temu że porusza się po szynach ma bardzo niski współczynnik tarcia. Dalej jest żywotność pojazdów i infrastruktury, tramwaje jeżdżą dekadami po zakupie, a torowiska trzeba remontować raz na kilkanaście, kilkadziesiąt lat. I wiele, wiele więcej
Tutaj masz drobną listę zrobioną przez władze Sydney które
@rebel101: Najbardziej krytycznym zasobem, kiedy rozważa się komunikację w miastach, jest przestrzeń. W tym momencie przestrzenią tą zarządza zwykle samorząd, odgórnie planujący infrastrukturę. Gdyby za planowanie i budowanie infrastruktury w mieście odpowiedzialne były prywatne przedsiębiorstwa, które musiałyby płacić rynkową cenę za grunt, ale za to mogłyby pobierać opłaty za użytkowanie w zależności od np. wielkości pojazdu (autobus przewożący kilkadziesiąt osób płaciłby zaledwie 3-4 razy więcej niż samochód przewożący średnio 1-2
Korwin po raz kolejny bezlitośnie masakruje kominikację miejską
@JogurtMorelowy: Jak zwykle święta prawda. Tramwaje to gówno. Blokują cały ruch i przestrzeń miejską, powodują wypadki nie dając przy tym żadnych korzyści względem np. elektrycznych autobusów.
Najpierw fizyka, tramwaj dzięki temu że używa silnika elektrycznego ma sprawność energetyczną z rzędu 90% (typowy silnik spalinowy ma coś koło 50-60% sprawności) a dzięi temu że porusza się po szynach ma bardzo niski współczynnik tarcia. Dalej jest żywotność pojazdów i infrastruktury, tramwaje jeżdżą dekadami po zakupie, a torowiska trzeba remontować raz na kilkanaście, kilkadziesiąt lat. I wiele, wiele więcej
@rebel101: A po co istnieje tramwaj? Po to, żeby zużywał
Ile razy widziałem jak w Szczecinie cała lini stała bo tramwaj miał awarie albo tory jak to mówi klasyk były złe. Korwin ma racje, tramwaje to zawalidrogi a stoi tylko za nimi teoretyczna taniość co też jest mocno kontroweryjne bo taki tramwaj jest znaczni droższy od autobusu miejskiego.
Tylko kilkanaście razy zaniżył, nieźle.
No jak się mieszka w Józefowie, to trzeba.
Panie Januszu, tramwaj zatrzymuje się również po drodze!
#korwin #jkm #transportpubliczny #neuropa
I niech tkoś mi nie powie że Janusz ma umysł godny komunistycznego aparatczyka gdzie "walić logikę oraz opracowania naukowe, liczy się tylko wdrażanie ideologii"
Tutaj masz drobną listę zrobioną przez władze Sydney które
@JogurtMorelowy: Jak zwykle święta prawda. Tramwaje to gówno. Blokują cały ruch i przestrzeń miejską, powodują wypadki nie dając przy tym żadnych korzyści względem np. elektrycznych autobusów.
@rebel101: A po co istnieje tramwaj? Po to, żeby zużywał
Korwin ma racje, tramwaje to zawalidrogi a stoi tylko za nimi teoretyczna taniość co też jest mocno kontroweryjne bo taki tramwaj jest znaczni droższy od autobusu miejskiego.