Wpis z mikrobloga

Mireczki spod #rower #gravel trochę #szosa
Jako, że ostani rower mi #!$%@?(,) chciałbym teraz pójść w gravela.
Tylko te ceny...
Zobaczyłem co jest dostępne, w oko wpadły mi najbardziej Kona Rove, Fuji Tread, ewentualnie Marin Nicasio (tylko to stal)
Pomyślałem może, że lepiej byłoby złożyć coś fajnego we własnym zakresie.
Fajny jest set Accenta Furious: https://velo.pl/czesci/ramy/accent/furious-set za około 1200 zł można kupić. Tylko co do tego jeszcze będzie trzeba? Dałoby się zmieścić w okolicach 2500 zł do rekreacyjnej jazdy po niedalekich trasach?
  • 16
@AllOver: Gravel to m.in. porządne koła i hamulce tarczowe ze względu na wodę i błoto (możesz zrezygnować, ale szkoda omijać gruntów w piękny dzień tylko dlatego, że w nocy padało).

Rama 1200, koła 1000 zł. Gdzie reszta, nawet jak zrezygnujesz z tarcz?

W skrócie: cały nowy – nie. Używany – jak najbardziej.

do rekreacyjnej jazdy po niedalekich trasach?


To nie brzmi do końca jak zadanie dla gravela. Zastanów się czego właściwie
Marin Nicasio (tylko to stal)


@AllOver: ?

za 2,5 nie ma szans złożyć czegokolwiek sensownego.

Gravel to m.in. porządne koła i hamulce tarczowe ze względu na wodę i błoto (możesz zrezygnować, ale szkoda omijać gruntów w piękny dzień tylko dlatego, że w nocy padało)


@Kitler: w gravelach są koła szosowe, co do drugiej części, to jakim kuźwa cudem przełaje jeżdżą w błocie i syfie, które gravelom się nie trafią nigdy
w gravelach są koła szosowe


@fixie: Koło szosowe to np. stożek i 20 szprych. No ale wrzuć fabryczne koła z Tribana do gravela. Spokojnie wciśniesz na nie oponę 32c, co nie? Tylko dokup sobie centrownicę, bo często będziesz jej używać. :o)

przełaje jeżdżą w błocie i syfie, które gravelom się nie trafią nigdy


I naturalnie przełaje z hydraulicznymi hamulcami tarczowymi nie istnieją...
Nigdy nie napisałem, że hamulce szczękowe nie hamują. Ale
Czyli jednak lepiej szukać gotowca.


@AllOver: możesz też złożyć rower ale na używanych częściach. Wtedy jest spora szansa, że uda Ci się zamknąć w 2,5k :)
@Kitler:

Koło szosowe to np. stożek i 20 szprych. No ale wrzuć fabryczne koła z Tribana do gravela. Spokojnie wciśniesz na nie oponę 32c, co nie? Tylko dokup sobie centrownicę, bo często będziesz jej używać. :o)


Najpopularniejszymi kołami w gravelach są mavici i fulcrumy, najtańsze modele szosowe pod tarcze (aksium, racing sport), po 600-700 komplet. Są idiotoodporne, ale bez przesady i jakoś dają radę we wszystkich warunkach od lat.

I naturalnie