Wpis z mikrobloga

@polik95: Modlin będzie powiększany.

Okęcie zamkną i sprzedadzą deweloperom.

Inwestycja najdroższa w historii kraju. Obawiam się casusu Berlina. W dodatku na być to zintegrowane z KDP. Taki pisowski "Miś".
  • Odpowiedz
Nie rozumiem po co kolejne lotnisko?


@polik95: Aby swoi mogli sie nakrasc, aby swoim dac stolki. Tylko po to ten potwor socjalizmu powstaje, CPL nie ma żadnej racjonalnej racji bytu
  • Odpowiedz
w tym Okręcie nie wykorzystuje swojej mocy przerobowe


@Aeny: To dobrze, bo ma zapas na rozwój siatki połączeń. W tym roku notują wzrost 25%.... ruchu. Wzrost ogromny.
Jeszcze kilka lat ( 5-7) i przepustowość okęcia się skończy ( wynosi chyba ok 25 mln) więc decyzje o rozbudowie okęcia ( która może maksymalnie zwiększyć przepustowość do ok 40 -45mln co da zapas na 20 lat) lub budowy nowego portu lotniczego, trzeba podjąć już teraz. Modlin jest lotniskiem typu lowcost i będzie dalej rozbudowywany ale z przeznaczeniem pod lowcost. Nowe lotnisko ma służyć także jako HUB przesiadkowy i baza dla LOTU który rzekomo ma stać się linią lotniczą z prawdziwego zdarzenia, bo póki co jest karłem. Tyle. Jestem w stanie pojąćargumenty przeciw rozbudowie okęcia ale za #!$%@? do mnie nie przemawia stawianie lotniska 45 km od Warszawy w nadzieji, że to będzie centralny port. To brzmi jak majaczenie a nie myślenie. Liczyłem, że będzie to ok 25 km od centrum.

Niemniej, w Skandynawi, Główne lotnisko jest pomiędzy Uppsalą a Sztokholmem jest właśnie ok 50 km od
  • Odpowiedz
w tym Okręcie nie wykorzystuje swojej mocy przerobowej


@Aeny: Widziałeś jak wygląda Okęcie w godzinach szczytu? Ogromne kolejki do kontroli paszportowej, samoloty szerokokadłubowe nie mają gdzie stawać pod rękawem, bo nie mam po prostu już miejsca. Co chwila dochodzą nowe połączenia na grubasy, LOT zwiększa częstotliwość lotów do Azji, zaraz pewnie nowe połączenie wejdzie. Na sortowni dramat jeszcze większy. Na rozbudowę nie ma miejsca, wojsko ma przecież swój terminal, cargo
  • Odpowiedz
@Aeny: W tym roku obsłużyli już 10,4 mln pasażerów. W porównaniu do analogicznego okresu w zeszłym roku wzrost aż o 24 proc. Te 20 mln zostanie osiągnięte w przeciągu pewnie 2-3 lat. CPL też nie powstanie z dnia na dzień
  • Odpowiedz