Aktywne Wpisy
snorli12 +203
Kupują debile te ledowe żarówki do starych aut i później świeca w niebo albo w oczy albo w lusterka, jakby nie można kupić normalnych h4 czy h7 tak jak sie kupowało, to białe jasne światło daje tak aż głowa boli
Obecne ŻADNE retrofity LED NIE SĄ dopuszczone do ruchu na drogach publicznych. Prosta weryfikacja: jest homologacja ECE R37 - "żarówka" jest ok. Nie ma? NIE MONTUJ ICH W SWOIM ZŁOMIE, BO TO
Obecne ŻADNE retrofity LED NIE SĄ dopuszczone do ruchu na drogach publicznych. Prosta weryfikacja: jest homologacja ECE R37 - "żarówka" jest ok. Nie ma? NIE MONTUJ ICH W SWOIM ZŁOMIE, BO TO
WielkiNos +62
Porady dla panów jak poderwać luksusową dziewczynę. Warto obejrzeć.
#pieklomezczyzn #podrywajzwykopem #logikarozowychpaskow
#pieklomezczyzn #podrywajzwykopem #logikarozowychpaskow
6 pkt
300 zł
Fotorapid CM
Prędkość zmierzona: 87 km/h
Ograniczenie: 50 km/h
Kierunek: zbliżanie
Zdjęcie wykonane w dzień
Wydaję mi się, że nie jechałem tyle. Jeżdżę raczej powoli + yanosik.
Podejrzewam, że fotoradar wykonał pomiar prędkości niepoprawnie - i nastąpiło tu zjawisko podwójnego odbicia od obiektu ruchomego. Poniżej screeny z instrukcji obsługi.
Czyli: jeśli fotoradar zrobił mi zdjęcie w momencie, gdy mijałem się z innym pojazdem (pojazd mijany niewidoczny na zdjęciu) to fotoradar zmierzył sumę prędkości obu pojazdów. Czyli ja i mijający jechaliśmy razem 87 km/h (podejrzewam, że obaj jechaliśmy po ~45 km/h).
Instrukcja określa, że operator fotoradaru powinien w trakcie wykonywania pomiarów obserwować czy fotoradar nie zachował się w sposób podany powyżej i w przypadku zauważenia takiego pomiaru wykonane zdjęcia nie nadają się do dalszej analizy i nie mogą być zakwalifikowane jako materiał dowodowy.
Powyższa instrukcja nie pozostawia wątpliwości że Fotorapid CM wymaga operatora który musi na bieżąco obserwować sytuację na drodze.
A z racji faktu, że był to fotoradar stacjonarny, to śmiem twierdzić, że operator nie obserwował sytuacji na bieżąco - nie widziałem, żeby Fotorapid CM był wyposażony w siodełko dla „starszego specjalisty od radaru” który obserwuje sytuację na drodze i rzetelnie odrzuca błędne pomiary, ale...
Ale tutaj nasuwa się pytanie: czy ktoś może potwierdzić, że GTID nie ma zdalnych stanowisk operatorskich, w których sytuacja z każdego fotoradaru była by analizowana na bieżąco przez operatora?
Wydaje mi się, że nie. W Polsce mamy kilkaset fotoradarów, a to wymagałoby kilkaset "dyżurnych" operatorów, po jednym do każdego fotoradaru, którzy 24h zdalnie obserwowali by sytuację na drodze. A nawet jeśli tacy zdalni operatorzy istnieją to nie są oni w stanie rzetelnie obserwować sytuacji na drodze i odrzucać błędnych pomiarów.
Uważam, że zostałem ukarany niesłusznie i chciałbym się jakoś odwołać.
Nie jestem prawnikiem i proszę o poradę. Co robić? Czy to musi skończyć się w sądzie? Czy wystarczy napisanie jakiegoś wyjaśnienia, oświadczenia etc.
Wołam inżynierów, prawników i innych specjalistów od opisanych powyżej zagadnień i liczę na owocną dyskusję :)
Do poczytania:
http://certare.pl/wp/fotorapid-cm-cudowne-czary-glownego-urzedu-miar/
http://strazmiejska.wschowa.pl/docs/FotorapidCM.pdf
#przepisydrogowe #prawo #fotoradary #fotoradar #drogi #mandat #policja #pytanie #pytaniedoeksperta