Wpis z mikrobloga

Mirki, mam problem co dalej robić po moich studiach magisterskich ... pracy wciąż szukam, ale ostatnio (jeszcze jestem studentem do końca miesiąca), jeden z moich profesorów zaproponował mi doktorat na całkiem dobrej uczelni (Warwick Uni) w dziedzinie Elektronika (Power Electronics). Szczerze powiedziawszy, zupełnie się tego nie spodziewałem ... finansowo jak wszędzie jak na doktoratach w UK - około 14.5k GBP rocznie, czyli na życie studenckie wystarcza. Doktorat 3-letni, ta sama uczelnia co magisterka. Skończę doktorat mają 27 lat. Nie wiem co robić, bo z jednej strony stabilność przez 3 lata, z drugiej inni ludzie będą przez ten czas zdobywać doświadczenie, podróżować, zarabiać coraz lepiej - a ja będę stał w miejscu przez ten okres. Uczelnia, z tego się orientuję, jest dosyć mocna w tej dziedzinie. Moim marzeniem jest zamieszkać w USA albo w Japonii, czy doktorat by mi w tym pomógł (dziedzina jest zgodna z moimi zainteresowaniami)? Co dziwne, rodzice nie zareagowali żadnym entuzjazmem.
#doktorat
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Davidvia0: Akurat doktorat pomaga, zarówno w podróżach, zdobywaniu kontaktów i nabraniu wprawy zawodowej, niekoniecznie takiej jak w firmie. To już nie będą takie same studia jak na poprzednich poziomach, tutaj nikt Cię nie przypilnuje a robić trzeba, bo na koniec powiedzą "Żegnamy" ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Nie wiem jak wygląda sprawa finansowa na zachodnich uczelniach, ale w Polsce oprócz stypendiów czasami da się załapać na jakiś
  • Odpowiedz
@moonlisa: Konkretnie to chodzi o sygnal przesylany z farm wiatrowych na morzu do sieci i jak ten sygnal kontrolowac. Przez weekend zapoznam się dokładnie z projektem, kontakt zawsze mile widziany :) W sumie to jestem przekonany, że do lepszej pod względem 'prestiżu' uczelni się nie dostanę. Tylko, że ja jestem już trochę wyczerpany 'studenckim' życiem i chciałbym czegoś więcej ...
  • Odpowiedz