Wpis z mikrobloga

Ktoś się zna na rękojmi telefonów w Plusie?
16.08.2017 r oddaliśmy w Plusie telefon na rękojmię, ze względu na jego wadę która wyszła po ok 2 miesiącach (wzdłuż ekranu pojawiły się wielkie smugi zasłaniające wyświetlaną zawartość). Zażądaliśmy w rękojmi wymianę na nowy sprzęt. Równo tydzień potem przyszedł sms iż telefon został gdzieś tam przyjęty do serwisu. (23.08.2017r)
Oprócz tego cisza. I teraz pytanie, bo dokładnie dzisiaj mija ustawowe 14 dni kalendarzowych, które ustawodawca dał sprzedającemu na odniesienie się do rękojmi. Zgodnie z ustawą po tych 14 dniach uznaje się że to reklamujący miał racje, nawet jeżeli wada wynikła z jego błędu (nie w tym konkretnym przypadku, ale po prostu mówię jak jest). Czy to oznacza że jutro mamy prawo udać się do Plusa i zażądać wydania nowego telefonu? A jeżeli odmówią co zrobić?
Zaznaczam, że z ustawy wynika że 14 dni liczy się od dnia złożenia rękojmi a nie kiedy oni sobie w Plusie do serwisu sprzęt oddają.
#kiciochpyta #rekojmia
  • Odpowiedz