Wpis z mikrobloga

Mirki myślę nad zmianą auta, bo moje obecne to jest kupa nieszczęść i najgorszy zakup w życiu.
Bardzo podoba mi się Ford Mondeo Mk3 z silnikiem Diesla. Natomiast trochę się nasłuchałem, że problemem są tam wtryskiwacze Delphi (pomijam dwumas, czy turbo ze zmienną geometrią, bo w MK3 też chyba jest prawda?) Czy faktycznie jest to istotnym problemem?

Jak z regeneracją tych wtryskiwaczy? Czy jest to problematyczne i może zostać coś źle wykonane i będzie kicha?

Jak to wygląda finansowo?

Czy wtryskiwacze Delphi to faktycznie takie gunwo?

Jakie są objawy "kończących" się wtrysków?

Na co zwracać uwagę przy oględzinach takiego auta?

Czy Ford Mondeo Mk3 to auto będące w grupie ryzyka, jeżeli chodzi o zakup? (młodzi gniewni raczej odpadają, ale to autko w sumie trochę na trasy i ryzyko kręconych liczników)

#auto #mechanikasamochodowa #mechanika #auta #samochody
  • 24
@pepepanpatryk: Za regeneracje wtryskiwaczy w Focusie MK1 zaplacilem 2 tysiace zlotych, zla regeneracja objawia sie tym, ze szybko wysiada, co stalo sie u mnie z jednym po przejechaniu 3 tysiecy kilometrow i znow musialem zaplacic dodatkowe 500 zlotych. Zaczelo sie od tego, ze silnikowi zaczelo brakowac mocy i pojawialy sie szarpniecia przy dodawaniu gazu i kopcil lekko przy odpalaniu silnika, jak sie nagrzal to bylo okej.
@pepepanpatryk naczytasz się opinii Janusza, co kupił od niemca z 170kkm przebiegu i wszystko się #!$%@?. Przed zakupem podłącz do komputera i sprawdź w parametrach korekcje wtryskiwaczy. Jak będą podobne lub takie same to kupuj. Jak któryś odbiega od reszty to albo wtrysk uszkodzony albo kompresja ucieka.
@pepepanpatryk stare diesle musza miec przebiegi co za tym idzie ryzyko awarii duze a nie oszukujmy sie- tam jest co sie psuc i nie bedzie tanie w naprawie. Zastanow sie dobrze bo benzyna+lpg to jest duzo lepszy wybor. W rodzinie mialem taki sam przypadek, szukanie duzego kombi i MUSI BYC DIESEL. Namowilem na lpg i jednak okazalo sie ze da sie jezdzic bez 'dyzla' pod maska
@pepepanpatryk: w żadnym wypadku nie kupuj mk3 w dieslu. Wtryski w nim to kaplica, problem zaczyna się około 160kkm. Na zimno odpala idealnie, na ciepło już nie, potem coraz większe problemy. Koszty naprawy (a często i diagnostyki) przekraczają wartość auta. Wiem, bo miałem.
@benzdriver: Miasto i trasa tak 50/50 aczkolwiek do miasta biorę teraz rower, więc przez tydzień auto będzie w większości stało, a na weekend traska.
Niestety tym felernym autem okazało się MG ZR 2.0 iDT. Wcześniej miałem Rovera 25 też 2.0 idt, kupiony na komisie za śmieszne pieniądze. Wszystko tam działało idealnie, miał tylko rdzę na lewych przednich drzwiach.
Pojeździłem nim pół roku, dołożyłem tyle co na olej i filtry i niestety
@pepepanpatryk a myślałeś nad c5? Diesle lepsze niz te w mondeo, no i c5ki nie gnija. Poza tym jezeli lubisz komfortowe zawieszenia to idealne auto dla ciebie. Wiadomo ze zaraz sie znajda malkontenci co beda narzekac na elektryke we francuzach ale o ile ma sie zadbany egzemplarz to te teorie mozna wlozyc miedzy bajki. Jezeli chodzi o lpg to tylko 2.0 bo 1.8 jest za slabe na te krowe.
@kuuuba777: Nie brałem go pod uwagę, ale nie jest zły na pierwszy rzut oka.
Jeżeli o diesle chodzi to jedyne co mi na myśl przychodzi to Seat Leon/Toldeo lub Skoda Octavia II ale to raczej nie w budżecie.
Ew. Alfa Romeo 147 z silnikiem JTD lub Opel Astra III
@bezndriver a jakies argumenty? Bo takie plucie jadem bez powodu to sobie daruj. Miales kiedys c5? Czy tylko 'benzdriver' i patrzysz na inne marki z gory swojego celownika? Ja mialem cytryne i moge polecic z czystym sumieniem. Mercem tez jezdzilem ale nie nabralem wstretu do inych marek...
@kuuuba777 moja bardzo zla opinia o tych samochodach bierze sie z moich zlych doswiadczen. Nie mam uprzedzen bo jestem profesjonalista i zyje z samochodow. Citroeny sa bardzo zle nawet wsrod francuskich aut. Bardzo awaryjne, zrobione z tandetnych materialow.
I to, ze prywatnie jezdze starym mercem nie ma nic do tego.
Bylem i jestem czasami nadal zmuszony brac te auta w rozliczeniu. Z reguly koncza na zlomie, bo doprowadzenie ich do standardu oferty
@benzdriver: A ja dalej uważam, że jesteś uprzedzony. Może nawet sam sobie nie zdajesz z tego sprawy. Opisujesz citroena jako najgorszy bubel, czego nie można jednoznacznie powiedzieć chyba o żadnej marce! Gdyby to był taki złom jak opisujesz to nikt by tym nie jeździł. Poza tym co w takim razie powiedzieć o markach typu hyundai, kia, daewoo, fiat itd? Francuskie auta to PSA i renault. Z moich doświadczeń wynika że renaulty
@pepepanpatryk:

Jak z regeneracją tych wtryskiwaczy? Czy jest to problematyczne i może zostać coś źle wykonane i będzie kicha?


Tak byle zakład Ci tego dobrze nie zrobi.

Jak to wygląda finansowo?


4-6k zł za komplet dobrze zregenerowanych.

Czy wtryskiwacze Delphi to faktycznie takie gunwo?


Tak. Nie tylko w silnikach forda są one słabą stroną.

Jakie są objawy "kończących" się wtrysków?


Wtrysk rozpyla ropę. Zazwyczaj jak się kończy to nie rozpyla danej