Wpis z mikrobloga

Będzie na szybko, bo coś mi wypadło. Obiecany krótki film prezentujący wczesne działanie silnika w akcji.

Jeśli macie jakieś pytania dotyczące projektu i/lub rozwiązań w nim wykorzystanych napiszcie w komentarzu, odpowiem jak tylko będę przy komputerze.

https://gfycat.com/gifs/detail/MinorIllfatedIberianchiffchaff

Więcej informacji w tym poście:

https://www.wykop.pl/wpis/26231997/w-tagu-elpotatoprogramuje-bede-publikowal-postepy-/

#elpotatoprogramuje #gamedev

PS. Da się dodać gfycat tak by było z miniaturką? #kiciochpyta
źródło: comment_cnLiNDVCBTdQRwbPlAs2BuMz07WorEm7.jpg
  • 4
Biorę gotowy silnik fizyki 2d i synchronizuję wszelkie niezbędne informacje przez niego przetwarzane by jak najoptymalniej móc uruchomić akcję po sieci na dwóch osobnych komputerach.

@ElPotato: Super! Co określasz jako niezbędne informacje? Wszystkie siły, pozycje i prędkości?
@Colos: W grubsza można tylko pozycje i prędkości i częściowo będzie to działać. Ale prócz tego p2 ma wew. mechanizmy powiedzmy optymalizacyjne które mogą prowadzić do desynchronizacji, więc nie tylko to. A jeśli chodzi o siły to mam to zaprogramowane w zdarzeniach na linii czasu które też synchronizuje tak by działy się dokładnie w tym samym kroku symulacji, jeśli pakiet się spóźni następuje resymulacja.