Wpis z mikrobloga

Cześć, ostatnio dostałem zadanie domowe w pracy aby utworzyć raport sprzedażowy dla kadry zarządzającej w firmie. Chce was się dopytać, co warto umieścić w takiej raporcie aby był jak najbardziej użyteczny dla firmy? Może znajdzie się jakiś mirek/węgierka która zerknęła by na nagłówki i zaproponowała rozwiązanie

#raport #it #analityk #praca #datascience
#bigdata
  • 6
@PiotrokeJ: Obojętnie do jakich danych masz dostęp, czy to sprzedaż per produkt, klienta czy terytorialnie możesz porobić agregacje MAT (ruchoma suma roczna), YTD (od początku roku) czy kwartalną, w zależności za jaki okres czasu dysponujesz danymi. Jeśli masz dostęp do budżetów, celów czy inwentarza możesz policzyć ich procentową utylizację. Generalnie skoro nie jesteś w tym dziale to nie spodziewają się po Tobie jakości starszego analityka, niemniej jednak, powodzenia :)
Chyba dużo zależy od rodzaju produktu oraz od tego jakie dane są dostępne. Są dostępne szablony (ilość, sprzedaż, przychody, marża, a potem jak to jest w stosunku do zamówień a dane miesięczne w podziale na rzeczywiste, planowane i prognozę). Takie zestawienie widziałam w pewnej firmie (nie zajmuję się tym).
Mnie by dodatkowo interesowało: tendencja rozwojowa, sezonowość, koncentracja wg kontrahentów oraz kwestia płatności faktur, bo można mieć zysk i stracić płynność. Jeśli chodzi
@PiotrokeJ: Ogólnie polecam zrobienie kilku kursów na datacampie, jeśli chcesz to zrobić w R/Pythonie.
Są fajne paczki do wizualizacji nawet w formie interaktywnej, ale ogólnie to najlepiej ładne wykresy i ew możesz jakąś analizę statystyczną zrobić. Ekspertem nie jestem, uczę się dopiero, ale tak to widzę.