Wpis z mikrobloga

Kilka słów od nooba dla nooba na torze :) #torowaniemotomirko
Jako początkujący na torze chyba powinieneś zwrócić uwagę tylko na 2 rzeczy...
1. praca nogami i odciążenie kierownicy
2. patrzenie w zakręt

Dzisiaj poświęciłem większość jednej sesji na to, zeby złapać dobrą pozycję stopy na podnóżku (kompletnie bez ruszania tyłiem) i maksymalne odciążenie kierownicy. Jakie było moje zdziwienie, gdy na następnej sesji moto było dużo bardziej stabilne nawet przy zrzucaniu dupy. Od teraz chyba każdy wyjazd na tor na początku potraktuję jako "rozgrzewkę" i bez zbytniego zrzucania się, będę wypracowywał sobie pamięć mięśniową dla nogi i dla zaparcia się o bak.

Polecam spróbować :) Może Wam też tak bardzo to pomoże.

2. Dzisiaj jakoś tak wyszło, że przemogłem się i naprawdę patrzyłem w zakręt. Daleeeeeeeeeko w zakręt. Jakie było moje przeogromne zdziwienie gdy w zakrętach, w których wcześniej musiałem odejmować gazu teraz miałem jeszcze zapas i mogłem go dodać. Nawet jeśli wydaje Wam się, że patrzycie w zakręt to spróbujcie poświęcić na to trochę uwagi i zweryfikujcie czy na pewno. Może się okazać, że też jest co poprawiać :)

#motocykle
  • 14
  • Odpowiedz
  • 1
Tyłek trochę daje, tułów dużo więcej, bardzo pomaga "duch" z kamerą za tobą i foty z zewnątrz, a nogi, a dokładniej pozycja i ułożenie każdej części ciała prawidłowo, ale nogi mogą narobić dużo syfu, szczególnie prawa :).
  • Odpowiedz
@fstq: ja bym powiedział, że to tyłek daje najwięcej. Albo może dopiero po zrzuceniu dupy można przyjąć odpowiednią pozycję tułowia. Przynajmniej takie mam odczucia
  • Odpowiedz
@gerard-kowalski: ja ostatnio miałem dokładnie takie same przemyślenia. Cały czas pracowałem nad odciążeniem kierownicy, niestety brak "tank gripów" powodował że bardzo ciężko było mi się zakotwiczyć nogami, bo się ślizgałem.
Teraz mam już "home-made" tank-gripy i mam nadzieje będzie lepiej.
Często jeszcze się łapie na tym że nie do końca mam cały ciężar na zewnętrznej nodze.

Co do pkt. 2, co rozumiesz przez patrzenie daleeeko w zakręt, gdzie patrzysz w
m.....g - @gerard-kowalski: ja ostatnio miałem dokładnie takie same przemyślenia. Cał...

źródło: comment_S1PDsdxJm0zwbgDoGeVscbkVN5kx450F.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
  • 0
@misza_zg co do tyłka to się nie upieram. Dzielę się swoimi odczuciami. Mogę się mylić.

Co do patrzenia, starałem patrzeć na wyjście z zakrętu. Miejsce, gdzie chciałbym się znaleźć na wyjściu i to wg mnie działało super.
  • Odpowiedz
@misza_zg: zerkasz na apex, więc zaciśniasz ładnie łuk i prawie od razu przenosisz wzrok na wyjście z zakrętu, żeby wykorzystać szerokość i odkręcić w dobrym momencie. Nieraz bez zwieszania dupska wyprzedzałem ścigantów, którzy się napinali, najpierw głowa do ręki i łokieć w dół, a potem dodajesz tyłek.
  • Odpowiedz
@gerard-kowalski: nie faworyzuje "tyłek / tułowie", całe ciało powinno pracować, ale po obserwacji na torze innych, widzę że ludzie często zrzucając tyłek zapominają o górze, a często wręcz niweczą przeniesienie masy przechylając tułów do zewnętrznej zakrętu, robią taki ala zygzak, zamiast krzywej z ciała wychylonej do wewnętrznej. Idąc dalej na "S" ciężko przenieść tyłek z jednej na drugą dostatecznie szybko nie psując toru jazdy, tułowiem w sumie też, ale już
  • Odpowiedz
@chez: tak, musiałem ją wciskać żeby zaprzeć się udem o wypukłość baku, teraz z tank gripami mam nadzieje że już tak nie będzie. Strasznie mi się przez to męczyły stopy, ale bardzo się ślizgałem i ratowałem się jak mogłem.
Wg Ciebie ta stopa powinna luźno opierać się na secie?
  • Odpowiedz
@misza_zg: dopiero sie ucze ( ͡° ͜ʖ ͡°) ale zawsze wciskalem stope w seta zewnetrznego, lecz nie wiedzialem czy to tak powinno dzialac, ale od kad zaczalem poprawnie operowac gazem w zakrecie i wciskac set to fakt, lepiej pokonuje zakrety
  • Odpowiedz