Wpis z mikrobloga

Mirasy i Mirkówny - pytanie jest następujące. Zakupiłem pierścione zaręczynowy ze 2 miesiące temu w APART. Pierścionek z białego złota i z diamentem, koszt koło 2000 zł. Przy zakupie byłem zapewniany, że to jest JEDEN kamień i będzie lepszy na pewno niż taki, gdzie tych kamieni jest dużo lub jest coś co oni nazywali pyłkiem diamentowym (WTF?!). Kupiłem więc taki z pojedynczym, większym kamieniem i tyle. Dzisiaj narzeczona wróciła z pracy (biurowej, żeby nie było, że jakaś fizyczna i się zniszczył przez to...) i pokazuje, że od samej góry kamienia odkleiło się coś co było błyszczące właśnie jak diament, a pod spodem jest matowy kamień. Pozostała część tego "czegoś" została i jest w miejscu obok tego, gdzie była oderwana część i widać ewidentnie różnice.

I teraz pytanie, co robić? Zgłoszę to na pewno z tytułu niezgodności towaru z umową (na pewno nie na żadną gwarancje...) i niech wymieniają na nowy, ale ogólnie to mam chęć wymóc na nich zwrot pieniędzy i zakupić pierścionek gdzie indziej, ponieważ czuje się oszukany. Powiedziano mi co innego, a teraz się okazuje, że to w ogóle nie jest jeden kamień tylko jakby kilka. Ogólnie #!$%@? to wygląda. Kolega był ze mną i słyszał co sprzedawczyni mówiła w sklepie, że jest to JEDEN kamień.

Co byście zrobili na moim miejscu?

#prawo #bizuteria #pierscionki #pierscionek #apart #jubiler #jubilerstwo #oszukujo #gwarancja #rekojmia #niezgodnosctowaruzumowa #diamenty
  • 6
  • Odpowiedz
@kuta_senator: pyłek diamentowy- to używa sie sie do np- nakładania na tarcze pił,pilników i innych materiałów tnąco ściernych- w Jubilerstwie- nie uzywany jako sam pyl- jedynie jako material scierny
.masz moze jakies zdjecia wyrobu? a ze reklamowac to napewno.mowilem to ja złotnik
  • Odpowiedz
Kolego, nie ma znaczenia czy sprzedawca zapewnił Ci gwarancje na towar, bo ustawowo przysługuje Ci rękojmia za wady fizyczne rzeczy, zajdz do sklepu i zwróc im ten badziew powołując się na rękojmie, tzn. rzecz posiada wady fizyczne ktore uniemozliwiają jej normalne uzywanie/sprzedawca wprowadził w błąd. Mozesz wtedy żądac wymiany na rzecz wolną od wad, zmniejszenia ceny jaka zaplaciles za ten badziew lub odstepujesz od umowy ( ͡° ͜ʖ ͡°
  • Odpowiedz