Wpis z mikrobloga

Dobry wieczor panstwu,
pomyslalem sobie ostatnio i powoli powoli wsio mi sie klaruje. Zaczalem sobie spisywac niby dzialy i niby zagadnienia. Wyglada to teraz tak:

1. Poczatek grafika 3D
- Jaka branza?
- Co chcesz robic?
- Software, czyli jaki i dlaczego nie Blender?
- Pierwsze tutoriale
- Czy to na pewno dla ciebie?
- P-----l studia

2. Portfolio i reputacja
- Fora branzowe
- Media spolecznosciowe
- Twoje pierwsze portfolio

3. Start w branzy gier
- czyli jak sie zekrecic zeby sie wkrecic?
- Game jamy
- Kontakty
- Aplikowanie

4. Zycie
- Moja historia
- Historie mi znane
- Mini wywiady?

Smialo dolozcie cos od siebie. W koncu to bedzie, khm, ksiazka dla was. Tak - ksiazka. Mam nadzieje, ze urosnie to w stronach do czegos wiecej niz wpis na mirko i wydam ja sobie. O formie wydania jeszcze nie mysle, ale nie zapomne o nas tu nigdy :)

Zeby zebrac wszystkich w jedno konkretne miejsce na wykopie polecam sobie zaobserwowac:
#instrukcjakariery <- ta wiem z d--y, ale nie umiem w tytuly.

#gamedev #grafikakomputerowa #grafika3d #grafika2d #tworczoscwlasna #milionowamotywacja
  • 23
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Przepiorek: Zazwyczaj mowia mi owca. Od prawie 10 lat pracuje sobie przy produkcji gier. Sporo lat temu nawet ama robilem, z calkiem sporym zainteresowaniem. Przez to, dostaje dosyc czesto pytania o to i tamto, wiec zrobie takie dlugie faq, co by ludzie mieli odpowiedzi od reki na najczesciej powtarzajace sie.
  • Odpowiedz
@ofczy też jestem ciekawy co do blendera. Robie tylko w nim i na inne programy bardzo ciezko mi sie przerzucic. Czyżby takiego blendera nie używano w gamedevie? Troche mnie to zszokowało i zasmuciło
  • Odpowiedz
@Shelby_zajety: @skyfire:
Sam lubilem pracowac w blenderze(w sumie pracowalem w kazdym duzym sofcie, najmniej w modo), ale nalecialosci swoje zrobily, tak jak robia u Ciebie. + stabilnosc(jakkolwiek to nie brzmi w przypadku autodesku), pro support, ilosc contentu (dobrego) w sieci, wsparcie 3rd party softow i silnikow (teraz to sie zmienia, ale 10 lat temu? exporter do cryengine byl tylko dla 3dsmaxa), workflow ustalone przez x studiow wiekszych na
  • Odpowiedz