Wpis z mikrobloga

#fotografia Pytanie, mam komuś kupić aparat na wycieczki. I pytanie czy wybrać lustrzankę Canon EOS 1300 D z obiektywem 18-55 IS czy za podobne pieniądze jakiegoś super zooma? Samo słowo lustrzanka to +10 dla nosaczy więc chyba w tę stronę chcę iść.
  • 17
Nie znam się to się wypowiem. Musisz wiedzieć czy osoba, której kupujesz sprzęt będzie chciała go rozwijać o nowe obiektywy. Jeśli nie to trzeba się dowiedzieć czy kitowy obiektyw będzie użytkownikowi wystarczał gdyż 55mm to mały zoom. Może jakiś bezlusterkowiec? Jest poręczny, robi dobre zdjęcia i można go rozwijać.
@skinnydog Chodziło mi o to, że jeśli ktoś nie potrzebuje zoomu to bezlusterkowiec jest dobrym rozwiązaniem, bo jest poręczny i lekki. Idealny do zastosowań turystycznych co nie do końca jest prawdą w przypadku lustrzanek.
@bakflip: a ja będę winien jak coś z tego się nie sprawdzi, to jest bardzo niewdzięczna rola. Kupię kompakt z zoomem a dlaczego nie lustrzankę, kupię lustrzankę ale nie ma zoomu i nie zrobimy zdjęcia rzeźby na dachu. itd itp.
@EtaCarinae Racja dlatego musisz zrobić wywiad. Czy ma być mocny zoom, jeśli tak to czy chcemy bawić się w wymienną optyką. Jeśli pierwsza odpowiedź jest twierdząca, a druga przecząca bierz kompakt.
@EtaCarinae: lustrzanki są duże, mogą przeszkadzać podczas podróży. Najlepszym rozwiązaniem będzie bezlusterkowiec, jest fajny mały, a w razie czego zawsze można dokupić obiektywy inne. Ja mam olympus i generalnie jestem bardzo zadowolona, także polecam.
@EtaCarinae: Lustrzanka zdecydowanie nie - ciężki klamot (już mam dość swojej lustrzanki...). Osobiście polecam jakiś zaawansowany kompakt, np. Canon serii G .. X, chociaż może już taki G15 Ci wystarczy. Szukaj takiego z dużą matrycą, tzn. w sensie fizycznym, nie ilość pixeli. No i żeby obiektyw był przyzwoity. Czyli testy, testy... Niestety nie będziesz miał zbyt szerokiego kąta. Jeśli chcesz zejść poniżej tych 28mm (odpowiednik pełnej klatki) to tylko lustrzanka i