Wpis z mikrobloga

@amisobad: Co polecasz do nauki 3dsmaxa? Jakies tutoriale, ksiazki? Co najwyzej umiem wymodelowac pokeballa czy puszke cocacoli. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Do samego modelowania czy 3dsmaxa, tej wiedzy do ogarnięcia jest tyle, ze nie wiem od czego zacząć. Wiadomo, najpierw trzeba zrobić model, ale i na to są różne sposoby i techniki, potem teksturowanie, ewentualnie animacja, i rendering.

Każdy krok to oddzielny świat który trzeba pojąć. (
@OverRide: zaczal bym od tego aby nie uczyc sie 3Dsmaxa. Ten program to dinozaur, a kazda sensowna firma jest w stanie zagwarantowac ci lepszy soft w postaci blendera. Tak, tak darmowy soft jest lepszy niz ten co kosztuje tysiace. Jak chcesz standardowe polymodelingi to albo blender albo modo.

A skad tutki? Artstation.com. znajdz ludzi ktorych prace maja duzo lajkow i tworza tutki na gumroad - to chyba najlepsze. Tim berholtz mial
@OverRide: powiem Ci szczerze, że ja dalej nie znam żadnego środowiska do modelowania, teraz dopiero zacząłem łykać maya, ale modelować co nieco już potrafię, niezależnie od środowiska.

To jest wyrzeźbione, a dokładniej narysowane w 3d, żeby to robić nie musisz tak naprawdę znać softu, bo wystarczą 2/3 funkcje (wyobraź sobie, że ktoś rzeźbi, dodajesz glinę, odejmujesz, ryjesz małym rysikiem etc.) i możesz zrobić prawie wszystko

Odnośnie nauki, w internecie jest tego
@MlekozMonkom: 3dsmax dinozaur? Blender to właśnie dla mnie archaizm. Tysiące przycisków, żadnych udogodnień, co nie znaczy, że jest programem prostym, do tworzenia prostych rzeczy. Uważam tem program za mocno nieintuicyjny. Widziałem, co ludzie tworzą i szczęka opada, ale niestety mam wrażenie, że 3dsmaxa duuuuużo prościej jest się nauczyć niż Blendera - może coś się zmieniło, bo ostatni raz go uruchamiałem jakieś 10 lat temu. ( ͡° ͜ʖ ͡°
@OverRide: tu nie do konca chodzi o to jak program wyglada i tak dalej. Z programami Autodesku jest tak ze zatrzymaly sie w rozwoju 15 lat temu. Wszystkie softy idą do przodu, - Modo na przestrzeni ostatnich lat dodało dynamiczne booleany, fuzje meshy, tworzenie geometri z prostych krzywych. Blender zrzyna ostro, kombinują z booleanami jak meshfusion z Modo - Cycles (renderer) wypluwa rendery na poziomie Keyshota/Vraya i Marmoseta. A co Autodesk
@OverRide: ja ostatnio przesiadłem się z modo na blendera. powód był prosty. kasa. nie zamierzam płacić za soft robiąc rzeczy zupełnie hobbistycznie. i na początku rzeczywiście #!$%@?ł mnie ostro. ale blender ma trochę inną filozofię, która dla początkującego może być uciążliwa. tak jak napisał @MlekozMonkom w blender zmusza do nauczenia się skrótów co na dłuższą mete ma sens. w każdym programie po jakimś czasie latasz na skrótach. I tak też uważam