Wpis z mikrobloga

@rafion: cała ekonomiczna.... Przynajmniej na większych statkach. Całą naprzód używa się raczej sporadycznie. Np. w mojej firmie aby przejść na cała naprzód stary musi dostać pozwolenie z firmy, które musi najpierw dobrze uargumentować.
cała ekonomiczna.... Przynajmniej na większych statkach. Całą naprzód używa się raczej sporadycznie. Np. w mojej firmie aby przejść na cała naprzód stary musi dostać pozwolenie z firmy, które musi najpierw dobrze uargumentować.


@newerty: cała ekonomiczna to jaki to procent możliwości statku?
@rafion: a to już kwestia maszyny jak i ustaleń firmy. Gdzieś tam mam na mostku wykres obrotów i prędkości wiec teoretycznie mógłbym ci odpowiedzieć na to pytanie, ale nie chce mi sie isc na strych i tego szukać. Z pamięci przy w miarę spokojnym morzu i fali z rufy na moim statku byłoby to ok. 3-4kts różnicy. Czyli z 12kts możemy zrobić 16kts - do ucieczki przed piratami lub burzą jak
@Derez: u nas to w ogole #!$%@? dupa i kamieni kupa, wszystko samemu trzeba, chyba ze masz znajomosci to latwiej. Praktyki platne normalnie, chyba ze jakie szkolne to nie ;)
@mhnxo tak cywilne, pierwsze praktyki do osa załatwia chociaż to za dużo powiedziane 25 miejsc w żegludze gdańskiej bądź bodajże na holownikach w Gdańsku a te praktyki które potrzebne są do dyplomu oficera każdy sam ma sobie ogarnąć
@mhnxo chciałem ale zabrakło mi 2 miejsc xD ale teraz się cieszę w sumie bo z tego co słyszałem to na AM nie jest w całe tak kolorowo skończę tu i magisterkę zobaczę może tam zrobię