Wpis z mikrobloga

@Teec: To kiepsko szukałeś, 15 niżej... na #tesla...
Więc cytacik mnie samego: "Chodzi o test przy zderzeniu małą powierzchnią. Inni producenci już wiedzą jak "zdać" ten test - nie ma szans aby wytracić prędkość przy takim uderzeniu - więc konstrukcja jest taka aby się z przeszkody... ześlizgnąć
Zdający na "5" mają (w przeciwieństwie w Tesli) już skośne wzmocnienia/strefę zgniotu zaprojektowaną na ześlizgnięcie - i dzięki temu testy zderzenia z nieustępliwym występem zaliczają wzorowo ;) bo go ładnie omijają.
Na całe szczęście dla posiadaczy Tesli w praktyce nic się poza kantem budynku tak nie zachowuje...

Tesla, budowa - prostopadła strefa zgniotu, jak
  • Odpowiedz
@anon-anon: taka jest różnica w projekcie płyty podwoziowej, ale to nie ona była powodem oblania testu, zresztą np. całe VW(audi, porsche itp.) korzysta z podobnego rozwiązania co tesla, w którym energia jest przyjmowana "na klatę" a nie spychana jak w Volvo, co nie przeszkodziło im dostać ocenę "good", po prostu tesla dała dupy.
  • Odpowiedz
@CyprJanEK: co mam przeczytać, euroncap ma zupełnie inne standardy oceniania, nie przeprowadzają nawet small overlap test, a takiego właśnei testu nie zdała tesla
  • Odpowiedz