Wpis z mikrobloga

Hej mirki. Mam problem ze sprzedawcą na ali. Założyłem spór, że telefon który przyszedł ma wady fabryczne (luzy pomiędzy elementami). Chciałem zwrotu 1/3 wartości. Sprzedawca napisał mi w PM, że może mi wysłać nowy tel, a ten zostanie u mnie, ale mam odwołać spór i dać 5 gwiazdek. Jaką mam pewność, że tak zrobi jeśli cofnę spór? Mogę go ewentualnie otworzyć ponownie? #aliexpress #pytanie #kiciochpyta
  • 12
@Machinae_Supremacy:Jak wyśle paczkę z nowym telefonem dhl-em i doleci to cofnij spór.
Ja tak wywalczyłem nowy tablet:) pierwszy miał wadę fabryczną w postaci braku pamięci a w ofercie było że 64GB. napisałem do maj frenda i mi wysłał na własny koszt dhl-em i teraz mam 2 tablety tylko że w jednym mam kartę pamięci 128GB a w drugim tylko 64GB:)
@Machinae_Supremacy: Jeśli nadal masz czas ochrony kupującego i zamkniesz spór przez jego anulowanie (cancel), to nadal później będziesz mógł go ponownie otworzyć. Pod żadnym pozorem nie naciskaj na "Accept", bo wówczas zaakceptujesz warunki sprzedawcy, które najpewniej brzmią "No return & no refund".
Opcji masz kilka.
1. Nie anulować sporu i nacisnąć "Reject", odrzucając jego propozycję (najpewniej "No return & no refund"), następnie czekać na to, co wydarzy się później (wkroczenie obsługi
@Machinae_Supremacy: Rozumiem. Czyli wychodzi na to, że masz 20 godzin na podanie swojej propozycji w sporze? To zmienia sytuację i na twoim miejscu nie zamykałbym sporu, bo nie będzie można przedłużyć czasu ochrony, co dałoby czas na sprawdzenie czy Chińczyk wywiązuje się z umowy na ponowną wysyłkę. Musisz zdecydować czy dalej targować się ze sprzedawcą, czekając na wkroczenie obsługi - być może przystaną na twoje warunki. Definitywnie nie zamykaj sporu, bo