Wpis z mikrobloga

Od jakiegoś czasu mam ochotę zacząć bawić się grafiką, tylko hobbistycznie. Nie planuję wiązać z tym przyszłości zawodowej czy coś. Po prostu chcę spróbować tworzyć coś dla siebie, czego nie ma w internecie, a jest w mojej głowie.

Interesuje mnie tworzenie fan artów z gier itp. Nic wielkiego, ot coś co można wrzucić na pulpit jako tapetę czy na jakąś stronę i tyle.

Problem jest taki, że jestem całkowicie zielony w tym temacie, tak samo moje umiejętności artystyczne są... o ile w ogóle jakieś są ;) Ogólnie nie spieszy mi się z nauką, poświęcał temu będę tyle ile będzie mi się chciało.

No i tutaj mam kilka pytań. Jak zacząć? Co będę potrzebował? Ile będzie mnie to kosztowało? Czy jako totalne beztalencie, powinienem zacząć od podstaw rysowania na papierze, czy od razu w grafikę komputerową?

Szukam poradników w dowolnej formie, mogą być książki, e-booki, filmy czy co tam jeszcze oraz jaki program do nauki wybrać najlepiej.

Myślałem też o jakimś kursie, ale czy warto tylko dla hobbistycznej zabawy? Poza tym nie wiem czy znalazłbym czas na taki kurs, bo pracuję, a takie samodzielne uczenie się daje mi możliwość nauki w dowolnym wolnym czasie.

#grafika #grafikakomputerowa #nauka
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Junpei1948: mi ostatnio promotor podsunął program Unreal Engine. Co prawda w mojej sytuacji bede go używać do renderowania architektury, ale ogólnie jest to program dosc wszechstronny, z możliwości tworzenia własnych scen. Do tego licencja jest darmowa, rozliczasz sie dopiero jeśli bedziesz miał duze zyski. Nie testowałam go jeszcze jakos dogłębnie, ale moze akurat ci sie sprawdzi

A Arthas bardzo spoko, sama bym wrzuciła na pulpit
  • Odpowiedz