Wpis z mikrobloga

@Yggas: Zapewne zmienne x i y, ale trzeba by znać zawrtość funkcji ClearAndRelode_Screen();
Ta magiczna pęta do pixeli większego sensu nie ma bez znajomości konkretnego LCD.
Całość napisana dość mocna z dupy bo robiąc coś na uC lepiej używać typów uint32. Nie mówiąc o przepięknym <<0 które kompilator wytnie od razu.
@AdireQ: @KryspinChrupki: @a231: to jest przykładowy program z zajęć i właśnie steruje wyświetlaniem kolorów na wyświetlaczu. Pierwsze zadanie było by to przerobić tak by z góry do dołu był gradient jakiś kolorów. Najgorsze w tym jest to, że nie mam tego modułu w domu tylko jest dostępny na zajęciach :/
@Yggas: Trochę głupio że na zajęciach dostajecie kod bez komentarzy. Nie ma na stronie uczelni jakiejś strony z objaśnieniem?

Wskaźnik piksel wskazuje na tablicę do której wpisuje się piksele. W każdym obiegu pętli zewnętrznej adres na który wskazuje wskaźnik zmienia się tak żeby wskazywać na początek kolejnego wiersza. W każdym obiegu pętli wewnętrznej wskaźnik jest inkrementowany o jeden żeby wskazywać na kolejny piksel w wierszu. A to całe wyrażenie za znakiem
Całość napisana dość mocna z dupy bo robiąc coś na uC lepiej używać typów uint32. Nie mówiąc o przepięknym <<0 które kompilator wytnie od razu.


@a231: raczej uint16_t, a <<0 jest tam pewnie dla "kompletności". Wyświetlacz jest 16-bitowy i kolory są od 11, 5 i 0 bitu.
@zetisdead: Z typami bardziej chodziło mi o to, że ktoś pisząc ten kod używał potworków w stylu 'unsigned short int' zamiast zapisać uint16_t i tak dalej. Skoro znamy platformę docelowa to nie ma coś się tak rozpisywać.