Wpis z mikrobloga

Skoro jest chociaż minimalne zainteresowanie moim tagiem, w którym będę umieszczał relacje z remontu mojego samochodu to wypada napisać jakiś wstęp.

Pontiac Bonneville, bo o nim mowa to dziewiąta generacja modelu wprowadzona na rynek w 1992 roku i produkowana aż do 1999 roku z jednym faceliftingiem. Gama silników obejmowała tylko dwa warianty jednego silnik 3,8 V6 w wersji wolnossącej SE, SSE legitymujących się mocą 170 KM i doładowanych mechanicznie SSEi z mocą podniesioną do 205 KM.
Nadwozie samochodu występowało w dwóch wersjach - SE - Standard Edition
, golas bez ospoilerowania i SSE z pakietem aerodynamicznym.

Był to bezpośredni konkurent BMW E39 i Lexusa LS400 - pod TYM linkiem znajduje się ówczesna reklama modelu.

Właścicielem mojego egzemplarza stałem się rok temu, pod koniec czerwca. W sumie był to impuls, bo nigdy nie kupuje samochodów głową tylko sercem (hehe, jestem mechanikiem ( ͡° ͜ʖ ͡°)) Dorwałem go za niewielkie pieniądze co było obkupione brakiem hamulców, palił na 5 cylindrów i zużywał 60l Pb. Na szczęście przy niewielkim nakładzie finansowym wystarczyło wymienić świece, kable zapłonowe, cewkę, zregenerować pompę hamulcową i samochód stał się zdatny do użytku.

Wyposażenie robi wrażenie - to 1994 rok, a na pokładzie znajdziemy:

-cyfrowy HUD
-elektroniczny kompas
-climatronic
-ABS, SRS, kontrola trakcji
-el. szyberdach, lusterka, 4 szyby
-komputer pokładowy
-pompowane fotele (4 pozycje) + 5 elektrycznych, łącznie 9 pozycji dla jednego fotela
-wielofunkcyjna kierownica
-skórzane, wentylowane fotele
-oryginalne radio CD (!) z analogowym equalizerem
-samopoziomujące, pompowane amortyzatory tylne
-kompresor elektryczny wraz z wyjściem w bagażniku do pompowania kół

Niestety, jak wspominałem wcześniej, będąc sporo tańszą alternatywą dla BMW e39 czy Lexusa był też sporo mniej wytrzymały blacharsko. Jest słabo zabezpieczony, a blacha rdzewieje na potęgę i trzeba się za to wziąć i o tych zmaganiach będzie mój tag.