Wpis z mikrobloga

Skoro jest chociaż minimalne zainteresowanie moim tagiem, w którym będę umieszczał relacje z remontu mojego samochodu to wypada napisać jakiś wstęp.

Pontiac Bonneville, bo o nim mowa to dziewiąta generacja modelu wprowadzona na rynek w 1992 roku i produkowana aż do 1999 roku z jednym faceliftingiem. Gama silników obejmowała tylko dwa warianty jednego silnik 3,8 V6 w wersji wolnossącej SE, SSE legitymujących się mocą 170 KM i doładowanych mechanicznie SSEi z mocą podniesioną do 205 KM.
Nadwozie samochodu występowało w dwóch wersjach - SE - Standard Edition
, golas bez ospoilerowania i SSE z pakietem aerodynamicznym.

Był to bezpośredni konkurent BMW E39 i Lexusa LS400 - pod TYM linkiem znajduje się ówczesna reklama modelu.

Właścicielem mojego egzemplarza stałem się rok temu, pod koniec czerwca. W sumie był to impuls, bo nigdy nie kupuje samochodów głową tylko sercem (hehe, jestem mechanikiem ( ͡° ͜ʖ ͡°)) Dorwałem go za niewielkie pieniądze co było obkupione brakiem hamulców, palił na 5 cylindrów i zużywał 60l Pb. Na szczęście przy niewielkim nakładzie finansowym wystarczyło wymienić świece, kable zapłonowe, cewkę, zregenerować pompę hamulcową i samochód stał się zdatny do użytku.

Wyposażenie robi wrażenie - to 1994 rok, a na pokładzie znajdziemy:

-cyfrowy HUD
-elektroniczny kompas
-climatronic
-ABS, SRS, kontrola trakcji
-el. szyberdach, lusterka, 4 szyby
-komputer pokładowy
-pompowane fotele (4 pozycje) + 5 elektrycznych, łącznie 9 pozycji dla jednego fotela
-wielofunkcyjna kierownica
-skórzane, wentylowane fotele
-oryginalne radio CD (!) z analogowym equalizerem
-samopoziomujące, pompowane amortyzatory tylne
-kompresor elektryczny wraz z wyjściem w bagażniku do pompowania kół

Niestety, jak wspominałem wcześniej, będąc sporo tańszą alternatywą dla BMW e39 czy Lexusa był też sporo mniej wytrzymały blacharsko. Jest słabo zabezpieczony, a blacha rdzewieje na potęgę i trzeba się za to wziąć i o tych zmaganiach będzie mój tag.

Zapraszam do obserwowania - #bonnevillemaker


@Kierownikdzialuzycie000: @Eternit_z_azbestu: @Sztu3ka: @Spiszka: @strumienzgor: @JaTamNieWiem: @Scamp_: @Przedwczesny_pogrzeb: @Wiecznystulej: @elvisiako: @EndriuGolara:

#samochody #motoryzacja #diy
Mcmaker - Skoro jest chociaż minimalne zainteresowanie moim tagiem, w którym będę umi...

źródło: comment_MJe1i6Gy0OM30xxC3pK5u8GxkZKJYsUY.jpg

Pobierz
  • 17
@Mcmaker: Typowy amerykaniec :) Zajebiście bogate wyposażenie, super komfortowe zawieszenie i fotele i 170KM z pojemności 3,8 xD. Ile teraz Ci pali? Jak oceniałbyś jakoś wykończenia wnętrza, materiałów itp.?
@Kierownikdzialuzycie000: Wykończenie wnętrza jest nieziemskie jeśli chodzi o tapicerkę. Boki drzwi obite wentylowaną skórą plus na ich dole welur, wszystko jest miękkie - nawet deska rozdzielcza. Pod nogami welur, a wnętrze doświetla 14 żarówek. Ale żeby nie było za dobrze to po 23 latach na dołkach zawsze coś skrzypnie ;)

W Krakowskich korkach pali mi 17l gazu, w trasie na pełnym załadunku nie wejdę powyżej 11l LPG ( ͡° ͜
@kotelnica: @jestem_legenda: Spalał tyle ile napisalem i to bylo wina niepalacego jednego cylindra.
Elektronika nie zawodzi, wszystko dziala. Jedyna awaria jaka mialem byl spalony przewod masowy pod deska rozdzielcza, ale to byla wina patentu poprzedniego wlasciciela. Oczywiscie musialem wyciagac cala deske rozdzielcza...