Wpis z mikrobloga

Da się zapisać wynik węzłów od materiałów do bitmapy? Jestem kaleką w programach typu AwesomeBump, Bitmap2Material itp. I lepiej tworzy mi się mapy do PBR w Blenderze. Co mam na myśli?
Chcę przenieść każdą mapę typu, roughness, specularity utworzoną w Cycles do #unrealengine. Idzie jakoś zapisać wynik Colorramp (widoczny na zdjęciu) do bitmapy tak żebym mógł zaimportować do UE4 i użyć jako roughness map?
#blender
GracekPL - Da się zapisać wynik węzłów od materiałów do bitmapy? Jestem kaleką w prog...

źródło: comment_TVUA9mgEx2TyYrPfUD8eowyowX14vgjw.jpg

Pobierz
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@GracekPL: Niestety nie. Obejsciem tego problemu (ale dość uciążliwym) jest podpięcie pożądanych node'ów do shadera "Emission" i renderowanie tego jako tekstura (w sensie, że ustawiasz kamerę ortho itd).
  • Odpowiedz
@GracekPL: jak Goryptic pisze, można wybakeować podpinając do emission i bakeując z emission. Albo można próbować bakeować same mapy ale nie mam 100% pewności czy nie zostaną lekko zmienione przez cycles.

Tylko, ze wtedy wypali na UVałce. Czyli mapy też muszą być nałożone przez nia.
  • Odpowiedz
@Naxster: @Goryptic: Śmiga elegancko, dzieki kumple.
@Gorion103: Mam subskrypcje Substance, ale nie podchodzi mi to. Muszę znać system węzłów Blendera, Unreal Engine 4 i kolejny system od Substance to już za dużo jak dla mnie. No i stale mi się crashuje
  • Odpowiedz
Muszę znać system węzłów Blendera, Unreal Engine 4 i kolejny system od Substance


@GracekPL: 3 miesiace temu nie znałem ani Substance'a ani Unreala :D Da się na easy. O ile mówimy o prostym wrzucaniu obiektów i materiałów w unrealu

No i stale mi się crashuje

stara wersja, stare sterowniki. Najprawdopodobniej. Albo skomplikowany materiał i mało RAMu
  • Odpowiedz
@Naxster:

stara wersja, stare sterowniki. Najprawdopodobniej. Albo skomplikowany materiał i mało RAMu

Właśnie nic z tych rzeczy. Wszystko najnowsze i 20GB RAMu. Każdy program od Allegorithmic wywala się losowo przy korzystaniu z dowolnego suwaka, a powodem jest kernel32.dll. No ale to nie ważne
  • Odpowiedz