Wpis z mikrobloga

Trafiła mi się dzisiaj na rondzie dwupasmowym taka sytuacja: jadę na wprost, więc wyjeżdżam z prawego pasa. Na rondzie z lewej strony wewnętrznym pasem jedzie jakaś beemka, docelowo skręca tam, gdzie ja. To wyjeżdżam na rondo, myśląc, że wjezdzajac na zewnętrzny pas, ustępuję pierwszeństwa samochodom jadącym po zewnętrznym. Po czym beema zaczyna trabić, czuje, ze szykuje się inba, trochę zwalniam, bmw dojezdza do tego wlotu gdzie mam skręcać, oczywiście przez ten cały czas czas trąbiac, to niech se jedzie :v pytanie, kto miał rację? Mam prawko od 2-ch miesięcy z przekonaniem, ze moje myślenie jest sluszne( ͡° ʖ̯ ͡°) #prawojazdy #polskiedrogi
  • 26
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@wersacze: niezbyt jasno to opisałeś. Chodzi o to, że BMW jedzie przez rondo pasem wewnętrznym (przy wysepce), Ty jedziesz zewnętrznym i musicie się jakoś zmieścić w czasie zjazdu?
  • Odpowiedz
@wersacze: Zrozumiałem Cię, mam nadzieje.
Dane:
- BMW jadące pasem wewnętrzym ronda 2 pasmowego
- Ty, wjeżdzający na rondo z zamiarem wjechania na pas zewnętrzny

Rozwiązanie problemu 1 - wjazd
  • Odpowiedz
@wersacze: kierowca bmw mógł mieć rację tylko w przypadku, jeśli przed Twoim wjazdem na rondo był znak mówiący o tym, że wjeżdżając na zewnętrzny pas, musisz zjechać wcześniejszym zjazdem, niż na wprost. w przeciwnym razie jest w błędzie, bo zmieniając pas, musi ustąpić Ci pierwszeństwa, tak jak wspomniał @Microbiusz
  • Odpowiedz
@wersacze: jezu, ludzie nadal 'skręcają na rondzie w lewo' czy 'jadą przez rondo prosto'. Powodzenia w ustalaniu gdzie jest 'w lewo' a gdzie 'prosto' przy rondzie z ośmioma zjazdami :D.
A wracając do Twojego problemu: z ronda zjeżdżamy tylko zewnętrznym pasem, każdy, kto robi inaczej (w Twoim wypadku BMW) robi to źle.
  • Odpowiedz
A wracając do Twojego problemu: z ronda zjeżdżamy tylko zewnętrznym pasem, każdy, kto robi inaczej (w Twoim wypadku BMW) robi to źle.


To chyba nie jest jego problem( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@plastic11:

z ronda zjeżdżamy tylko zewnętrznym pasem, każdy, kto robi inaczej (w Twoim wypadku BMW) robi to źle.


że co?! to jest zależne od ronda - są różne
  • Odpowiedz
@kjerwa: @mkay1: no dobra, jeżeli znaki nie mówią inaczej to zjeżdżamy z zewnętrznego pasa. Zakładam, że w sytuacji OPa nie było znaków poziomych bo wtedy jego wątpliwości nie miałyby sensu.
  • Odpowiedz
@plastic11:
ja bym wręcz powiedział, że ronda turbinowe (takie, jak wkleił @kjerwa) są chyba nawet popularniejsze, niż "zwykłe". natomiast jeśli chodzi o te zwykłe, to również możesz zjechać z wewnętrznego pasa, tylko musisz ustąpić tym jadącym po zewnętrznym
  • Odpowiedz
@wersacze:

To wyjeżdżam na rondo, myśląc, że wjezdzajac na zewnętrzny pas, ustępuję pierwszeństwa samochodom jadącym po zewnętrznym.


Ustępujesz wszystkim poruszającym się po rondzie. W twoim przypadku tym jadącym po zewnętrznym i zmieniającym pas z wewnętrznego na zewnętrzny na wysokości twojego
  • Odpowiedz
@talee: co za bzdura. jeżeli pas zewnętrzny był wolny, to spokojnie mógł go zająć. m.in. po to są pasy wewnętrzne na rondzie, żeby ułatwić na nie (rondo) wjazd.
  • Odpowiedz
@kjerwa

co za bzdura. jeżeli pas zewnętrzny był wolny, to spokojnie mógł go zająć. m.in. po to są pasy wewnętrzne na rondzie, żeby ułatwić na nie (rondo) wjazd.


Masz jakieś argumenty merytoryczne, poparte odpowiednimi paragrafami? A może stwierdzenie "bzdura" to wszystko na co cię stać?

Jeżeli BMW sygnalizował zmianę pasa nim on wjechał na rondo. To on nie miał prawa wjechać na to rondo.
  • Odpowiedz
@talee: Jedyna sensowna odpowiedź.

@kjerwa: Jeżeli jestem na drodze głównej dwupasmowej, to ty, jako kierowca na jezdni podporządkowanej, chcący jechać w tym samym kierunku co ja, musisz liczyć się z faktem, że mogę zacząć zmieniać pas w każdej chwili, również na wysokości ulicy, z której wyjeżdżasz, a winnym kolizji będziesz tylko i wyłącznie ty. Nie polecam wyjeżdżać z podporządkowanych sugerując się kierunkowskazami, bo notorycznie zdarza się, że ktoś
  • Odpowiedz
@Gordobalb: oczywiście, że tak, ale kierowca bmw był na wewnętrznym pasie i tego pasa nie zmieniał. nic o kierunkowskazach nie wspomniałem. jaki byłby sens robienia rond kilkupasmowych, jeśli musielibyśmy każdego na wewnętrznym pasie przepuszczać?
  • Odpowiedz