Wpis z mikrobloga

Mirki co mają #ford #focus mk1 1.6 benzyna

Przy rozgrzanym silniku na jałowym biegu obroty siedzą na poziomie ~800 rpm
Jak włączę ogrzewanie szyb spadają do 750-700 ... no ale to mały problem.
Większy problem - obroty potrafią spaść do 600 podczas zmiany biegu i puszczania sprzęgła. Szczególnie odczuwalne to jest na biegu pierwszym.

Poczytałem w internetach i jest to problem wielu osób posiadających mk1.

1. Przepustnica wyczyszczona przez mechanika
2. Silnik krokowy dzisiaj rozkręciłem, wyczyściłem - zero poprawy
3. Czujnik położenia przepustnicy? - raczej nie bo obroty nie falują

Co jeszcze mogę zrobić? Alternator? Mechanik powiedział, że alt jest ok.

#motoryzacja #samochody
  • 13
@lordhellboy: Kolega dobrze prawi, robiliśmy kiedyś takiego szrota - okazało się że obudowa filtra powietrza źle siadała po dzwonku, był jakiś luz na dolocie - po wymianie na nową problem ustał. Co do krokowca, nie kombinował ktoś z wymianą tego? Te silniki są wrażliwe na ciulate zamienniki, lepiej kupić sprawdzoną używkę, ale oryginał.
@lordhellboy:
@polski: @trzaichlac69:

1. Luzy zaworowe - nie mam dostępu do garażu więc odpada póki co. Będę stawiał auto do mechanika by napełnić klimatyzację to przy okazji mu o tym powiem.
2. Lewy dolot powietrza - na moje amatorskie oko ( czyli #!$%@? ) nie widziałem żadnych uszkodzonych wężyków.
3. Kompresja? - to już u mechanika pogadam.
4. Zacznę od tego STP bo najtaniej wychodzi na początek.

Dzięki za
@paramedic44: To zależy. U mnie jest inaczej. Zobacz na swoim forum, czy po odłączeniu aku (sama masa wystarczy) nie powinieneś przytrzymać hamulca na 30sek :) to jest tzw. twardy reset. Potem odpalasz auto i niczego nie ruszasz przez około 20 minut, żeby silnik się rozgrzał, zaadaptował do nowych warunków, wentylator się powinien załączyć, obroty ustabilizować :)