Wpis z mikrobloga

Mirki,
pytanie prosto od szczura lądowego, który nie ma pojęcia o statkach etc.
Załóżmy, że chciałbym sobie kupić łódź motorową, którą pływałbym po otwartym morzu - chciałbym się dowiedzieć ile dana motorówka spali paliwa na danym dystansie. Powiedzmy, że dystans to 10 km (wodą), moc silnika to 100 KM. Możecie mi pomóc to ustalić, ewentualnie podać jakieś linki, które pomogą mi to obliczyć?
Dziękuję
#plywanie #zeglarstwo #statki #morze #mazury
  • 7
@Dejzon: hmm rozumiem. Zakładając, że nie mam zamiaru pływać jak wariat a jedynie korzystać z tej łodzi w celu transportu od A-Z to mogę liczyć na spalanie w okolicach 15 litrów na godzine? Dodatkowo co oznacza "spokojne" płynięcie, tzn. ile czasu zajmie mi przepłynięcie tych 10 km?
@mlodyniezdolny weź to na logikę. Ile spokojnie taka Łódź może płynąć. Ok 60h ? Nie znam się ale tak obstawiam. To policz to teraz plus minus i już masz. Ok 2,5 litra na 10 km. Czyli 90 groszy kilometr kosztuje.
@nokash: no własnie nie mam pojęcia ile, dlatego pytam. Nie oczekuje, że ktoś mi poda dokładne wyliczenia, po prostu chciałbym się zorientować, czy to by mi się w ogóle opłacało.
Bo na moją "logikę" (przypominam, że się kompletnie na tym nie znam) to jeśli łódź płynęłaby 30 km na godzinę (nie wiem, czy to jest dużo jak na łódź z silnikiem 100 KM czy mało) i spalałaby te 15 l na
@mlodyniezdolny: spacerowo - kilka litrów na godzinę, przy większych prędkościach 20-30 litrów, #!$%@?ąc na maksa nawet 90 litrów. Zorientuj się też w kwestii przepisów bo w zależności od mocy silnika i długości kadłuba możesz potrzebować patent (bądź nie :P)
@mlodyniezdolny: podajesz za mało danych, żeby chociaż rząd wielkości określić. Nie wiemy nawet co to łódź motorowa i czy jej masa to 200 kg czy 200 ton. Na jednej silnik 100 KM nie spali prawie nic i poleci 40 węzłów, na drugiej spali dużo i ledwo ją pchnie.