Wpis z mikrobloga

Trochę nie podoba mi się ten przymus, który wciskają w różnych elementach gry. Przykładowo: gram sobie jednym umysłem i podbijam pewną rasę i ona jest automatycznie przeznaczona do eksterminacji poprzez zjedzenie. Jeszcze rozumiem, że taki "rój" nie będzie ich traktował na tych samych zasadach, ale wolałbym mieć wybór, czy wolę zwykłą niewolę, niewolę dla żarcia, czy totalną eksterminację poprzez zjedzenie.

Ogólnie miałem takie plany, że będę sobie podbijał małe rasy i gdy dojdę do tego etapu w badaniach genetycznych, to będę ich przerabiał na członków "wspólnoty". Ale gra mi to chce jak najbardziej uniemożliwić i musiałem robić z podbitych państw wasali, żeby do końca ich nie zjedli.

No i mam takie pytanie w związku z tym - gdy przerobię sobie już moich nowych poddanych na jeden umysł, to czy będę mógł dane grupy przeznaczyć na różne cele? Np. Jednych będę niewolił dla jedzenia i zmodyfikuje, by byli smaczni, innych oddam jako niewolników na farmy z cechą farmerzy/kopalń z cechą pracowitych, a jeszcze innych będę traktował na równych warunkach, bo są inteligentni i będą pracować laboratoriach? Czy może w tym aspekcie też mechanika wymusi, by wszyscy z "Jednym umysłem" byli pełnoprawnymi "obywatelami"?

#stellaris
  • 13
@Dorogon: Ja jednym umysłem grałem jednym gatunkiem, ale można dawać różne prawa różnym gatunkom, więc jeśli w ogóle da się mieć inne gatunki (nawet po przeróbce na wspólny umysł) to teoretycznie można ich przydzielać do różnych spraw, no bo dlaczego nie. Musiałbyś tylko zarządzać popami na planetach, bo automatycznie chyba niekoniecznie mądrzy trafią do laboratoriów itd.
@FlyingDutchman: no to ja rozumiem, ale czemu nie moge po prostu zniewolic innych ras tylko musze ich zjadac? Ja chce juz ich podbic, zeby potem zmodyfikowac I wcielic do spolecznosci, a niestety nie moge tego zrobic.
@Kowal04: ale jest opcja (nawet w opisie rasy jest ta informacja zawarta) ze gdy ukoncze droge genetyczna, to bede mogl zamienic inne rasy w swoich I z takim zamiarem zaczynalem gre. A tu sie
@Dorogon: Ale jak wymusić niewolnictwo w takim tworze? Jak to uzasadnić? Przecież rój ma idealnych niewolników: posłusznych, oddanych, nie narzekających. Niepotrzebne są inne stwory nad którymi nie ma kontroli.
@FlyingDutchman: Ale ja już mówiłem - ja chcę ich zmodyfikować, by również stali się jednym umysłem - jest taka opcja. Ale jak to mam zrobić, skoro zanim dojdę do tej możliwości, to oni zostaną dawno zeżarci?

@Kowal04: Grałeś w starcrafta albo w niedawne Mass Effect Andromeda? W starcrafcie "polityka roju" polegała na tym, że oni sami z siebie cały czas ewoluowali, by stawać się potężniejsi, lepiej przystosować się do panujących
@Dorogon: Przecież jak skończysz Biological Ascension Path to można zamienić popy w hive mind. Jedynie nie możesz ich przetrzymywać w imperium do tego czasu. Zrób sobie wasali, których potem anektujesz i problem z głowy.
@Kowal04: No wiesz, tak zrobiłem. I wiesz co? Krótko przed ukończeniem ścieżki nastąpiła wojna w niebiosach i moi wasale sami z siebie się ode mnie odłączyli i zostali sługami jednego z przebudzonych. No i dochodzi to co mówiłem, że nie można przyśpieszać ewolucji przedrozumnych, a to przedrozumni mają te imba affixy, które, np. zwiększają produkcje energetyki o 20% ale zmniejszają, np. zadowolenie i wydobywanie minerałów.
@Dorogon: A to już nikt nie mówił, że gra ma iść po naszej myśli ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Tym upliftem to mnie zaskoczyłeś, bo nie wiedziałem. Ciekawe czemu nie można.
@Kowal04: No nie musi iść po naszej myśli, tylko że do tworzenia tych wasali zmusiła mnie sztywna mechanika, która bez tego obejścia po prostu by mi te rasy wybiła.

Co do ewolucji, to pewnie też wpisuje się to w tą sztywną mechanikę, że skoro to są potwory, które chcą tylko podbijać, to niema sensu by mogły wspomagać jakąś rasę w rozwoju - co jest oczywiście bardzo wąskim polem widzenia, bo mogą