Wpis z mikrobloga

Aktywny tempomat w automacie z funkcją pełnego zatrzymania, to najlepsze co spotkało rynek motoryzacyjny w ostatnich latach. Taka Tesla dla biedaków. Nie żadne tam DRLy, szklane dachy, start stopy czy asystenci pasa. Pokonuje codziennie 40 km z pracy i do pracy po bardzo ruchliwej drodze szybkiego ruchu i jestem pod ogromnym wrażeniem jak sobie ten system radzi.
Raz, że uczy zachowywania odpowiedniego dystansu do poprzedzającego samochodu (każdy w teorii niby wie jaki ma być, ale widać na drogach jaki jest). Sam nie zdawałem sobie sprawy jak bardzo "siedzę na zderzaku" dopóki nie uruchomiłem tej funkcji i to z ustawieniem zachowania minimalnego możliwego dystansu. Dwa, poprawia bezpieczeństwo, bo można ustawić nawigację, sięgnąć do schowka czy zerknąć na telefon z dużo mniejszym ryzykiem zaparkowania komuś w dupie. Trzy, podczas dużego natężenia ruchu o bardzo nierównej płynności, system ten niesamowicie odciąża kierowce.

Jak kupujesz samochód, dojeżdżasz do pracy używając dróg ekspresowych i masz w opcji aktywny tempomat, to dopłać do niego każde pieniądze, bo jest tego w 100% warty w przeciwieństwie do wielu innych bezużytecznych systemów.

#dziendobry #motoryzacja #samochody #przemyslenia
  • 25
  • Odpowiedz
@kucyk zaraz zlecą się biedaki z bulem dupy abyś im udowodnił, że masz takie auto.
A od siebie dodam, że do tego wszystkiego brakuje asystenta pasa ruchu. Wtedy możesz patrzeć w ten schowek a on nie dość, że sam hamuje i przyspiesza to jeszcze trzyma się pasa.
  • Odpowiedz
@michal_85 zatrzymuje.

@kucyk mi z kolei nie raz pomogło jak miałem jeszcze 5km do cpn aby iść na drzemkę a sam nie kontaktowałem za dobrze. Lepiej odbijać się od pasa do pasa jak do rowu #!$%@?ć.
Te piersze może i agresywnie się odbijały ale te nowsze asystenty robio to delikatnie.
  • Odpowiedz
@Stulejusz_Wielki: nie no racja, w przypadku aktywnego tempomatu i asystenta pasa w przypadku zaśnięcia za kierownica ciężko się zabić, ale jest to możliwe, Zachar to fajnie tu zaprezentował:
kucyk - @Stulejusz_Wielki: nie no racja, w przypadku aktywnego tempomatu i asystenta ...
  • Odpowiedz
@crejzus: nie mam zielonego pojęcia, zgaduje, że być może zamknął drzwi, albo Launch Control robi to automatycznie przed startem, bo z tego co widzę wystartował w tym tunelu używając Launch Control. W Golfie bagażnik się chyba otwiera naciskając logo.
  • Odpowiedz
@kucyk: Najlepsze co spotkało motoryzację w ostatnich latach to hamulec pre-safe (co producent to inna nazwa), który automatycznie rozpoczyna hamowanie w przypadku zagrożenia na drodze. Jak dla mnie to jedna z rzeczy które trzeba po prostu dokupić w nowym samochodzie.
  • Odpowiedz