Wpis z mikrobloga

Jak myślicie, dlaczego Polacy tak szybko sie znudzili Matizem? Jak przeglądam statystyki sprzedaży Matizów w Polsce to to wygląda aż śmiesznie:
1999 - 64 066
2000 - 45 030
2001 - 19 225
2002 - ok 4 tyś
2007 - ok.300
Z tego wynika, że mimo iż był oferowany na polskim rynku 9 lat(grudzień 1998-grudzień 2007) to prawie wszystkie Matizy na naszych drogach są z roczników 1999 i 2000. A takich z znaczkiem FSO jak poniżej(roczniki 2004-2007) nie ma prawie w ogóle. Żaden inny samochód nie zaliczył takiego ostrego zjazdu w popularności w przeciągu kilku lat, w dodatku startując tak dobrze.
I nie mówicie, że dlatego, że był badziewny, bo np. Seicento w sumie też było a radziło sobie w tych latach dużo lepiej, nie zaliczyło takiego spadku.
#matiz #daewoo #samochody
o.....d - Jak myślicie, dlaczego Polacy tak szybko sie znudzili Matizem? Jak przegląd...

źródło: comment_KFCRRqBgZ7nGoyJqCGlnOaEbrRZXPhZw.jpg

Pobierz
  • 12
@ziobro2: Peugeot 206 nigdy nie zbliżył się ilościa sprzedanych sztuk do Matiza z czasów świetności - dopiero w 2000 roku wskoczył do pierwszej 10 najpopularniejszych nowych samochodów w Polsce, a najlepszy wynik zaliczył w 2003 - 13 023 sprzedanych sztuk i 8 miejsce w rankingu ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@olddziad: bo w latach 1999-2002 były duże obostrzenia związane ze sprowadzaniem aut używanych z zagranicy to jedno a drugie większość była kupowane w jakimś dziwnym systemie kredytowym-loteryjnym.
A jak weszliśmy do EU auto bardzo dużo straciły na wartości i nikt ich nie chciał kupować .
@Sepp1991: No ale te obostrzenia powinny wspomagać sprzedać Matiza, tymczasem w latach 1999-2002 było tak, że w pierwszym roku sprzedano olbrzymią ilość, a potem corocznie spadek o kilkadziesiąt procent, nieproporcjonalnie szybciej w stosunku do tempa kurczenia się rynku samochodowego w Polsce. Seicento przetrwało ten okres znacznie lepiej.
@olddziad: Rynek się nasycił.Znajomy miał autoryzowany salon sprzedażny Daewoo w latach 1999-2001 sprzedawali
po 70 samochodów miesięcznie w biednym mieście na zadupiu Dolnego Ślaska .
Kto miał kupić nowe kupił a reszta doczekała otwarcia granic z EU .
@olddziad:
Patrząc na to jakie auta na #czarneblachy najczęściej mi się trafiają faktycznie coś w tym jest - Matizów na czarnych jest masakrycznie dużo (chyba z czwarte co do popularności auto, zaraz po Felicji, Seicento i Astrze F), zatem między grudniem 1998, a majem 2000 musieli sprzedawać je w olbrzymich ilościach. Aż się człowiek dziwi jakim cudem Daewoo splajtowało.

@olddziad: Myślę, że mógł się do tego przyczynić fakt bankructwa Daewoo, ludzie obawiali się potencjalnych problemów z gwarancją, dostępnością serwisu i części zamiennych. No i jak wspomniano wyżej, Matiz był czymś jak modą, która szybko przeminęła. Ale w tamtych latach Polska zmieniała się bardzo szybko, więc gusta ludzi także.