Wpis z mikrobloga

Siema Miraski,
walczę z morele i płytą główną od ponad miesiąca. Zgłosiłam ją już raz na rękojmię - nie dość, że czasem nie chce wystartować (muszę wtedy wyciągnąć i włożyć RAM ponownie), to nie widzi mojej karty graficznej. Kupiłam inną płytę i wszystko śmiga. Oddałam ją na rękojmie ponownie, bo pomimo rzekomej naprawy sprzęt zachowywał się dokładnie tak samo. Zaznaczyłam, że chcę odstąpić od umowy. Dziś mija 13 dzień kalendarzowy, a status wciąż wisi na "Wysłany do serwisu Producenta/Dystrybutora". Czy dobrze rozumiem, że cokolwiek oni znajdą (poza wadą fizyczną), to muszą mi tą rękojmię uwzględnić i nie interesuje mnie to, że chcą to naprawić?
#morele #reklamacja #rekojmia #prawo
  • 11
@poucette: @DarkSoulxx: Właśnie problem w tym, że nie.
Termin 14 dni dotyczy wymiany, obniżenia ceny i naprawy.
W przypadku odstąpienia od umowy termin odpowiedzi nie jest ustalony - ot tak śmiesznie ktoś tą ustawę napisał :(
Ale jeśli nie ustosunkują się w ciągu 14 dni do samej reklamacji - reklamacja jest uznawana za skuteczną, bez względu na powód wystąpienia wady (czyli nawet mogłaś rzucać tą płytą). A ponieważ to drugi
@husky83: wielkie dzięki za informacje. A co w przypadku, jeśli ktoś w Morele stwierdzi, że płyta nie jest uszkodzona? Obawiam się trochę, skoro już raz naprawiali wadę i nie zrobili z tym nic, że będą udawać, że wszystko jest ok.

Co do zakupów w morele - pierwszy i ostatni raz ;) ale jak dla mnie wszystkie te sklepy z elektroniką to jest ruletka. W morele do zakupów przekonał mnie 14-dniowy zwrot,
A co w przypadku, jeśli ktoś w Morele stwierdzi, że płyta nie jest uszkodzona?


@poucette: dobre pytanie... Najlepiej mieć na to jakiś dowód, choćby w postaci nagrania telefonem jak to działa (to tak na przyszłość), czegoś takiego nie mogą się wyprzeć, bo mają czarno na białym, że wada istnieje.
Niestety nie jestem w stanie odpowiedzieć.. Jeśli płytę Ci odeślą, a problem będzie się powtarzał - nagraj wszystko i im znowu odeślij,
@husky83: Masz rację, co do zwrotu. Tutaj po prostu pisali o tym bardzo oficjalnie (są nawet dodatkowe formularze), dlatego stwierdziłam, że z tym nie będzie żadnych przepychanek. Co do kosztów wysyłki - wszystkie pokryli oni, oprócz pierwszego dostarczenia towaru do mnie.
Zgadza się, jeśli odeślą mi tą płytę w takim samym stanie, to postaram się to nagrać. Niestety, nie wpadło mi to do głowy wcześniej.
Wielkie dzięki za wszystkie informacje. Po
@poucette:
W przypadku tego laptopa, którego dostałem - też tak było. Bardzo mili i profesjonalni, do czasu kiedy wszystko szło po ich myśli (chcieli mi dać 15zł zniżki za to, że laptop był używany - cały 1% jego wartości - jako nowego oczywiście). Kiedy jednak zacząłem żądać na wymiany na nowy - robili z siebie ofiary i nie wiadomo co jeszcze...

Proline już zdecydowanie lepiej z obsługą, pomijam obsługę w jednym
@husky83: Akurat co proline to inna obsługa. Bywam często w Gliwickim i tam obsługa jest bardzo miła - zawsze pomogą, podpowiedzą, uśmiechną się. Z drugiej strony w Katowicach, gdzie mam blisko z pracy, osoby pracujące niby są uprzejme, a jednak zawsze jakiś sarkastyczny uśmieszek czy komentarz poleci, dlatego ogarniczyłam przebywanie tam.
Bywam często w Gliwickim i tam obsługa jest bardzo miła - zawsze pomogą,


@poucette: Teraz tak (chociaż dawno nie byłem), ale z 10 lat temu był tam taki bardzo wkurzający facet, który mądrował się i sprzedawał byle sprzedać - namawiał do sprzętu, który im leżał i się nie sprzedawał. Mówiłem, że nie chcę tego tylko poczekam aż sprowadzą ten, który chce. Mądrował, próbował mi wmówić, że to nie ma sensu itd,