Wpis z mikrobloga

Hej Motomirki. Przymierzam się do zrobienia kat. A2 (raz w życiu jechałem motocyklem jako plecak) i mam parę pytań od nooba.
1) Czy ktoś poleci dobrą szkołę w #krakow ? Słyszałem o szkole motocyklistów, a prócz tego coś ciekawego? Jak wpisuję zapytania w google to wyskakują mi wyłącznie reklamy szkół..
2) Jak to by było z trzymaniem motocykla pod chmurką? Na zimę byłby garażowany, jakby był niejeżdżony dłużej to także. Chodzi mi o to, że z motocykla korzystałbym codziennie i zostawiałbym go na noc pod blokiem, mógłbym zakładać jakąś plandekę żeby zabezpieczyć przed deszczem. Czy takie coś jest bezpieczne jeśli chodzi o sebiksów i złodziei którzy mogliby się tym zainteresować?
3) Nie mam zbyt dużych funduszy i wiem, że lepiej najpierw kupić ubranie niż moto. Chciałbym kupić Kawasaki Er5, z tego co widzę to chodzą po 3-6 tys. zł. Im mniej wydałbym na moto tym więcej mógłbym wydać na ubrania, powiedzmy, że nie licząc egzaminu + kursu miałbym na to (moto + ciuchy) 6 koła. Czy takie egzemplarze z niższego przedziału cenowego również są zadbane a ich niższa cena wynika z np. rocznika, czy jednak najczęściej te tańsze mogą już wymagać jakiegoś większego wkładu finansowego? Wolę wydać mniej na starsze (lecz sprawne, nie trup) moto i mieć moto + ubrania, niż wydać więcej na moto i zedrzeć sobie skórę z pleców, lub nie mieć moto wcale.
Jako kierowca życzę szerokości, LWG pójdzie przy pierwszej jeździe. Pozdro!
#motocykle #motomirko
  • 8
@MeAndI: małopolska / krakowska szkoła motocyklistów. To samo, maja plac pod hotelem forum
Trzymać pod chmurką mozna, sa specjalne pokrowce zabezpieczające przed deszczem, kurzem itp. Ogolnie moto nic strasznego od tego sie nie dzieje. Z sebami gorzej. Sa disc locki z alarmami, wiec to może ostrzec. Ale ja jak nie miałem garażu to trzymałem na parkingu strzeżonym.
@MeAndI: Co do punktu 3. W sumie to od sierpnia obserwowałem oferty ER-5.

Czy takie egzemplarze z niższego przedziału cenowego również są zadbane a ich niższa cena wynika z np. rocznika, czy jednak najczęściej te tańsze mogą już wymagać jakiegoś większego wkładu finansowego?


A co do to stanu technicznego to musisz jeździć i oglądać. Nie wrzucaj wszystkich do jednego wora. Kupiłem 98 rok za 3,3k i stan techniczny jest świetny jak
zbyt dużych funduszy i wiem, że lepiej najpierw kupić ubranie niż moto. Chciałbym kupić Kawasaki Er5, z tego co widzę to chodzą po 3-6 t


@MeAndI: przy takim moto to możesz raczej spać spokojnie. wiele zależy od tego gdzie jest to 'pod blokiem' gdzie byś go trzymał. jeśli od strony ulicy i na trasie nabombionej tłuszczy wracającej z rynku, to może być nieciekawie.

Szkołę poznasz po placu. Warto przed decyzją o
@MeAndI: Polecam się jeszcze zastanowić nad tym czy będziesz serwisował sam (sądząc po pytaniach, ucząc się tego w trakcie) czy zlecał komuś. W wiekowym moto może być sporo do zrobienia. Znajdź serwisówkę i sprawdź kiedy należy skontrolować (i skasować) luz zaworowy (w mojej kawie 42 kkm) czy to jest na śrubie czy na płytkach. W zależności od ceny zakupu taka usługa może stanowić 50% wartości moto. Do tego dochodzi synchronizacja i
@Nytalith: @KurzeJajko: @liet: Wielkie dzięki za odpowiedź :)
@Dr_Killjoy: Mieszkam tuż przy Gen. Andersa i pod niektórymi blokami widuję motocykle także miejscówka chyba nienajgorsza. W razie czego miałbym chyba dostęp do parkingu, ale 5min piechotą
@FLAqMastah: Jako tako kumaty jestem, ale nigdy nie miałem okazji grzebać przy motocyklu, na szczęście tata za młodu jeździł i co nieco ogarnia. W razie czego myślę, że jakiś moto mirek z
2) Jak to by było z trzymaniem motocykla pod chmurką?


@MeAndI: Moje obserwacje z parkowania pod gołym niebem są takie, że częściej (dwa razy w ciągu kilku lat) traciłem pokrowiec niż pojazd (jeszcze ani razu). Po napisaniu sprejem numeru rejestracyjnego na pokrowcu sytuacja się uspokoiła i żaden mnie już nie opuścił.
Zabezpieczając pojazd weź pod uwagę, że złodzieje mogą próbować nie tyle odjechać na nim, co wsadzić go do bagażnika