Wpis z mikrobloga

Mireczki doradzicie jakiś #rower dla nowicjusza? Coś uniwersalnego, zarówno do jazdy po mieście, jak i do wycieczek za miasto po asfalcie i na leśne ścieżki. Do użytku sporadycznego, z raz na tydzień w sezonie. Coś na lata aby nie był problematyczny. Chcę coś pomiędzy szosówką, a mtb. Nie chcę typowo miejskiego bo brzydko wygląda. Rower w miarę lekki i na cienkich oponach (ale szerszych niż szosa). Budżet powiedzmy do 3tys. Nie mam pojęcia ile może kosztować taki rower. Ale jak coś ok. 2tys wyjdzie to super. Do tej pory jeździłem na jakimś markeciaku za 500zł i dawał radę ale był dość ciężki i miał strasznie szerokie opony, trzeba było włożyć dużo siły w pedałowanie.
Przeglądałem rowery i wpadła mi w oko marka Wheeler i i ich rowery rekreacyjne Cross. Co o nich sądzicie i jaki model warto wybrać? Podoba mi się ich prosta budowa i cienkie opony. Coś takiego jak na obrazku. Oczywiście czekam na wasze propozycje.
Mam 182cm wzrostu.
#rowery
Pobierz
źródło: comment_CbKd86Sp4c8vCAPnocZ5KpfGcNKcgvcP.jpg
  • 50
W swoim masz OK?


@brachistochrona: Nie. Mam z tym jechać do serwisu, żeby "mechanik" to zobaczył (czy mam rację, że mam założoną niewłaściwą przerzutkę, choć dla formalności wysłałem zdjęcia, oni wiedzą co założyli i spodziewałbym się, że mi przyślą nową, a zdemontowaną im odeślę). Linka od tej przerzutki strzeliła mi w tamtym roku, gdzieś po 2000 km. W każdym razie Eries odradzam, tamtych Lazaro, Kandsów nie widziałem, doradzałbym coś lekko używanego
@brachistochrona: Dlatego na miejscu OP-a brałbym tego Speca Sirrus. Szału nie ma, V-breaki, ale Spec to Spec.
A ja, cóż, pewnie będę odkładał kasę i kupię drugi rower. Albo go sobie sam poskładam. Na papierze już 'składałem' i na częściach BOX (głównie bikestacja) wychodziło mi pod 4000 zł. Żadne cuda, wodotryski, ale nigdzie jakoś specjalnie nie oszczędzone.
@elKoyote: Z tymi kołami to tak serio? Przejechałem ponad 10tys km na rowerze za 450zł Sektor Matrix (zobacz w google jak to wygląda, waży on ponad 30kg xD) i nigdy nie centrowałem kół. Czy on miał jakieś pancerne te koła czy po prostu jeździłem wyjątkowo spokojnie? W sumie nigdy nic mi się w tym rowerze nie popsuło...
@Vadzior: Wiesz, koła się mogą toczyć, ale jak się wkręcisz w temat, to będziesz chciał, żeby nie miały większych bić niż 0,3 mm, żeby były sztywne, w miarę lekkie. Koło 28" z terenową gumą zawsze będzie ciężkie względem szosowego czy górskiego 26" bez tarcz, ale są pewne granice. Tak że naprawdę z tymi kołami jest tak słabo. Są 32 szprychy i o ile ułatwia to skasowanie pojedynczego bicia, tak z chwilą,
@elKoyote: W temat się nie wkręce bardziej niż teraz. Jeżdżę regularnie od wielu lat. Nie dużo, bo pewnie z 1,5tys rocznie. Choć były wypady gdzie dziennie robiłem 170km. Jazda rekreacyjna w weekendy. Ze znajomymi, tak dla zdrowia i zabicia czasu. Ten Eries mi się na prawdę podoba i jestem skłonny go brać nawet teraz. Skoro rower za niecałe 500zł mi kiedyś wystarczył to myślałem, że ten 4x droższy też będzie ok.
@Vadzior: Już pisałem – kupuj co chcesz. Ja bym się na tarcze nie oglądał i wziął tamtego Speca. Dłużej by posłużył, byłby lżejszy, mniej problematyczny. Ale już się nie wtrącam. Napisałem co wiem.
@elKoyote: Ok. Pytam bo inaczej będzie służyły koła osobie która lubi szybką jazdę po dziurach, a inaczej osobie która jeździ spokojnym tempem. Zapytałem jeszcze sprzedającego jaką przerzutkę na przód dostanę - FDT4000 czy FDM4000. Nie dostałem jeszcze odpowiedzi. Która z nich jest ta odpowiednia?
@Vadzior: Dostałeś odpowiedź "na #!$%@?". Tyle dobrze, że dźwignia linki będzie po dobrej stronie (w przeciwieństwie do top swinga). Ale pojemność przerzutki też jest ważna. Ja, nie dość że dostałem top swinga, to z za małą pojemnością. Chciałem kupić narzędzia u tego samego sprzedawcy, u którego trochę kasy kupując ten rower zostawiłem, to dostałem co najmniej nieuprzejmą odpowiedź na pytanie o wysyłkę gratis. Narzędzia kupiłem więc gdzie indziej (w bikestacji), a
@elKoyote: Ok. A wracając do Speca, a gdyby tak powiększyć budżet i celować np. w serie Crosstrail np. Crosstrail INT (2100zł), Crosstrail Disc INT (2500zł), ew. w ostateczności Crosstrail Sport INT (3200zł)?
@Vadzior: Musisz się zdecydować co do kwoty. Wtedy można się przyglądnąć jakie tam wrzucili obręcze, jaką korbę, gdzie próbowali przyoszczędzić i tak dalej. Dołożyć z pewnością warto, ale musisz sobie zostawić na jakieś oświetlenie, okulary p/słoneczne, rękawiczki itd. (jeśli tego wszystkiego nie masz).

Edycja: Te Spece Crosstrail moim zdaniem nie są warte swojej ceny.
@elKoyote: Cena jakoś sztywno mnie nie trzyma. Myślałem, że za 2tys kupie już porządny rower na moje wymagania. Mogę wydać nawet 5tys tylko po co? Uważam, że nie wykorzystam potencjału takiego sprzętu nawet w minimalnej części. Jakbyś miał czas i chęci to podaj swoje propozycje gotowych już rowerów z różnych półek cenowych, tak do 3tys z małym hakiem maksymalnie. Chcę w miarę cienkie opony, amortyzator i przyzwoity wygląd. Ma starczyć na