Wpis z mikrobloga

Mireczki doradzicie jakiś #rower dla nowicjusza? Coś uniwersalnego, zarówno do jazdy po mieście, jak i do wycieczek za miasto po asfalcie i na leśne ścieżki. Do użytku sporadycznego, z raz na tydzień w sezonie. Coś na lata aby nie był problematyczny. Chcę coś pomiędzy szosówką, a mtb. Nie chcę typowo miejskiego bo brzydko wygląda. Rower w miarę lekki i na cienkich oponach (ale szerszych niż szosa). Budżet powiedzmy do 3tys. Nie mam pojęcia ile może kosztować taki rower. Ale jak coś ok. 2tys wyjdzie to super. Do tej pory jeździłem na jakimś markeciaku za 500zł i dawał radę ale był dość ciężki i miał strasznie szerokie opony, trzeba było włożyć dużo siły w pedałowanie.
Przeglądałem rowery i wpadła mi w oko marka Wheeler i i ich rowery rekreacyjne Cross. Co o nich sądzicie i jaki model warto wybrać? Podoba mi się ich prosta budowa i cienkie opony. Coś takiego jak na obrazku. Oczywiście czekam na wasze propozycje.
Mam 182cm wzrostu.
#rowery
Vadzior - Mireczki doradzicie jakiś #rower dla nowicjusza? Coś uniwersalnego, zarówno...

źródło: comment_CbKd86Sp4c8vCAPnocZ5KpfGcNKcgvcP.jpg

Pobierz
  • 50
  • Odpowiedz
@brachistochrona: Może polecisz coś konkretnego? z unibike fajnie wyglądają np.
http://www.unibike.pl/flashgts.html
http://www.unibike.pl/crossfiregts.html
http://www.unibike.pl/vipergts.html
Ale tylko wyglądają, nie mam pojęcia czym się różnią. W dodatku opony wyglądają na szerokie, co skutkuje sporymi oporami toczenia. Nie zamierzam tym skakać po jakiś dziurach, ale chce bez problemu sobie przejechać rekreacyjnie ścieżkę w lesie.
@elKoyote: Drogo. Nie wykorzystam tak drogiego roweru nawet w połowie. Do tej pory (czyli jakoś 10 lat) służył mi rower za jakieś 500zł z
  • Odpowiedz
@elKoyote: No nie znam się aż tak bardzo. Nie myślałem, że amortyzator do zaraz +5kg. Jeździłem na sztywnym widelcu kiedyś i nie wspominam tego dobrze. Dlatego chciałbym aby jednak był, ale zachowując w miarę przyzwoitą wagę.
  • Odpowiedz
Ale tylko wyglądają, nie mam pojęcia czym się różnią. W dodatku opony wyglądają na szerokie, co skutkuje sporymi oporami toczenia. Nie zamierzam tym skakać po jakiś dziurach, ale chce bez problemu sobie przejechać rekreacyjnie ścieżkę w lesie.


@Vadzior: jak się nie znasz, to w sumie i tak bez różnicy:) Tutaj wraz z wyższym modelem dostaniesz trochę lepsze komponenty, więc to kwestia tego, czy jesteś skłonny za to zapłacić. Aczkolwiek tego
  • Odpowiedz
od kiedy pojawiły się gravele


@brachistochrona: Gravel to gravel. Gravel to baranek.
@Vadzior: No to kup crossa, wymień opony na węższe o mniej agresywnym bieżniku. Lekki nie będzie. Może być problematyczny. Ja bym brał tamtego speca, ale kończę z doradzaniem. Kupujcie co chcecie.
  • Odpowiedz
@brachistochrona: Ale to są dodatkowe koszty, robota i później jeszcze zabawa w sprzedanie starych. I pewnie trzeba jeszcze obręcze wymienić całe żeby jakieś cienkie opony pasowały.
A co sądzisz o Wheeler-ach? Mi w tym rowerze wszystko pasuje na 1 rzut oka. Mam na myśli np. takie modele:
http://www.bikko.pl/rower-crossowy-wheeler-cross-lite-630-man-2015-48cm-19653.html
http://www.bikko.pl/rower-crossowy-wheeler-cross-lite-640-man-2015-48cm-19575.html
http://www.bikko.pl/rower-crossowy-wheeler-cross-lite-6-2-man-2016-48cm-23700.html
http://www.bikko.pl/rower-crossowy-wheeler-cross-lite-6-3-man-2016-48cm-23704.html
  • Odpowiedz
A co sądzisz o Wheeler-ach?


@Vadzior: regulowane mostki i amortyzowane sztyce to badziew.

Ale to są dodatkowe koszty, robota i później jeszcze zabawa w sprzedanie starych. I pewnie trzeba jeszcze obręcze wymienić całe żeby jakieś cienkie opony
  • Odpowiedz
@brachistochrona: Podoba mi się ta propozycja. Na prawdę. Dzięki. Jeszcze coś poczytam i być może będę brał. W przypadku tego roweru rama 19"/483mm dla mnie tak?
Z akcesoriów coś trzeba jeszcze dokupić? Nie wiem, jakiś smar do łańcucha?
Jak się orientujesz może polecisz jakieś dobre światełka (tył i przód) oraz licznik? Pewnie jakąś sigme bym brał.
  • Odpowiedz
@brachistochrona: Eries unikać. Na zdjęciach przerzutka FD-T4000 down swing, a w opisie jest, że może być FD-M4000 (raczej top swing, choć przelotka jest na down swing) o pojemności 40T do korby z blatem 48T... Poza tym pancerze ucięte tak, żeby na pewno nie były za krótkie. A czy będą za długie, to kogo to obchodzi? O ile od przerzutek można je sobie w miarę łatwo skrócić, tak z przewodem przedniego
  • Odpowiedz