Wpis z mikrobloga

Cześć wykopki,
od pewnego czasu interesuje mnie grafika 3D, chciałbym się zacząć rozwijać w tej dziedzinie. Wcześniej trochę bawiłem się w Sketchupie (wymagały tego studia), spodobało mi się i myślałem nad nauką kolejnego programu, bardziej rozbudowanego i pozwalającego na większe możliwości.
I tu pojawiają się pytania. Który z programów byłby najlepszy? Blender? 3ds Max? Czy może inny i czego w ogóle wymaga rynek? Chciałbym się zająć wizualizacjami albo animacjami. Czy bez rysunku dam sobie radę? I jak z płatnymi szkoleniami, warto?
Czego używają profesjonalisci?
Nie chce się zacząć uczyć czegoś po czym może się okazać że nie ma pracy
#grafika3d #blender #3ds
  • 27
  • Odpowiedz
  • 0
@mateusz-stankiewicz: nie widziałem tamtej odpowiedzi. To mój autorski komentarz a ty masz kija w dupie. Jak byś przejrzał tag to byś wiedział że sobie tak żartujemy i żyjemy w zgodzie ale nie lepiej napisać mi takie pw. Za kogo się uważasz?
  • Odpowiedz
@mateusz-stankiewicz:
Czego wymaga branża: przede wszystkim 3dsMax, często Maya bardzo rzadko Blender. Era Maxa się kończy, Blender staje się popularniejszy o Cinemie nie wiem, ale np w gamedevie o nim nie słyszę.
Dodatkowe: Max i Blender się nie lubią. Ktoś kto umie jeden z nich ma problemy z drugim, wielokrotnie potwierdzane.

Ergo, najlepiej Maya.
  • Odpowiedz
@Naxster: Dzieki serdeczne za odpowiedź!
Czyli tak przyszłościowo lepiej zabierać się za Maye?
Coś jeszcze czy z dobrze ogarniętą samą Maya da się znaleźć robotę?
Jak era Maxa się konczy to ludzie przechodzą na Blendera czy pojawia się coś nowego na rynku?
  • Odpowiedz
@mateusz-stankiewicz: robote znajdziesz z dobrym portfolio. czy ogarniesz dobre portfolio z samą mayką? oczywiście. jednak im zaczniesz brnąć w temat dalej stwierdzisz że warto znać chociaż podstawy takich softów jak zbrush, substance designer/painter, ndo/ddo....
  • Odpowiedz