Wpis z mikrobloga

@empee: akcja dzieje się w 9 cywilizacji, było jeszcze 8 cywilizacji przed nią - każda od czasów epoki kamienia, po rozkwit, technologie przyszłości, wręcz boskość i wreszcie upadek. Świat 9 podnosi się i idzie w stronę cywilizacji, ale wciąż napotkać można pozostałości poprzedników, które mogą stwarzać szanse, ale być też bardzo niebezpieczne, np. jakaś wysoko rozwinięta maszyna z poprzedniej epoki, która posługuje się ludźmi jak niewolnikami itp.
  • Odpowiedz
@Lisaros: myśle, że większosć ludzi o tym doskonale wie a są pewnie tacy co zagrają a nawet o poprzedniej części nigdy nie słyszeli bo są za młodzi lubi ich to ominęło i dla nich to żadna różnica.
  • Odpowiedz
@Lisaros: Pytanie czy tych którzy nie śledzą tematu ta różnica będzie w ogóle obchodziła.
Numenera według mnie pasuje do Tormentowych klimatów pod względem tych różnych dziwności, które będzie można spotkać w trakcie przygody.
  • Odpowiedz
@HAL10K: pewnie tak jest, ale np. ja zwróciłem na to uwagę dopiero tak jakoś rok temu. Wcześniej jak mówili o następcy Tormenta, to byłem święcie przekonany, że to będzie w Planescape, no bo jak inaczej? Dopiero później coś mi nie pasowało ( ͡° ͜ʖ ͡°)

@Konstrukt: świat jest ciekawy, nie przeczę. Różne interesujące rzeczy można z nim zrobić.
  • Odpowiedz
@SpaceMonkey: gra jest uznawana za jeden z najlepszych crpg wszechczasów, z fantastyczną fabułą, która dzieje się w bardzo nietypowym świecie, gdzie mamy wpływ na losy wielu osób, z którymi spotykamy się po drodze i które to nasze decyzje rzutują na naszą postać. Ponadto nie możemy umrzeć, zatem gra nie karci nas, tak jak to często robią starsze produkcje ( ͡° ͜ʖ ͡°) Dialogi stoją na najwyższym poziomie,
  • Odpowiedz
@Lisaros: Zapomniałeś dodać, że to prawdopodobnie jedyna gra w której charakter liczy się do czegoś więcej niż wymagania broni, a sam fakt tego, co mówimy potrafi zmienić charakter postaci. ( ͡ ͜ʖ ͡)

@SpaceMonkey: Niesamowicie jest to rozwiązane. Dobry czy zły - tę oś możesz pokonać kilka razy w te i nazad, ale chaotyczny lub praworządny - to jest wybór, który definiuje postać. Możliwości w
  • Odpowiedz
@SpaceMonkey: Może być ciężko na początku. Nie wolno kłamać, trzeba dotrzymywać obietnic, wyrażać poparcie dla prawa i działać w ten sposób, ale to nie wszystko.
Oryginalnie wartości charakteru good/evil chaotic/lawful są ukryte, ale jest mod - nazywa się bodajże Scale of souls - który pokazuje te wartości w formie numerycznej od -50 do +50. Mod jest częścią jakiegoś fixa albo twixa.
  • Odpowiedz
@Lisaros Chyba aż sobie zagram w Torment. Po ponad piętnastu latach. W sumie prawie niczego nie pamiętam.

Jakieś 10 lat temu powiedziałem tak sobie o kilku bardzo przeze mnie dawniej lubianych i szanownych grach: odstawiam na jakiś czas, wrócę jak nie będę prawie nic pamiętać.
No to ponad rok temu po dłuższym czasie przeszedłem Gothica. Z dwójką się jeszcze wstrzymuję.
Torment przeszedłem raz, jakoś koło 2001. Za każdym razem jak chciałem wrócić,
  • Odpowiedz