Wpis z mikrobloga

@sokytsinolop ok, to może pociągnę temat żeby drugie posta nie pisać. Jest ogromna różnica między Windowsem a Linuxem jeśli chodzi o programowanie? Wiem że niektóre elementy kodu są inne, więc jeśli powiedzmy uczyłbym się programować pod Windowsem, to potem mogę w miarę bezboleśnie przesiąść się na Linuxa?
@QuaLiTy132: wg wielu osób najlepszym. Na wielu prestiżowych uczelniach np MIT Python jest pierwszym w kolejności językiem programowania do nauki. Jest to język wysokopoziomowy czyli np. żeby uzyskać ten sam efekt co np w C++ wystarczy mniej kodu + Python ma wbudowany tzw garbage collector, który sam automatycznie "sprząta" po tobie, (zwalnia pamięć)
@don_baltazar ok, a nie wiesz może jak jest z przerzuceniem się na inny system? W sensie czy ciężko itd. Trzeba coś poza API pod dany system ogarnąć? Sorry za głupie pytania no ale w życiu napisałem może ze 30 linijek kodu, a wolę się upewnić na starcie. :)
@QuaLiTy132: tak naprawdę sam jestem początkującą osobą, więc nie chcę wprowadzać w błąd. Oczywiście były przypadki, że np trzeba było zmienić coś w kodzie (we wbudowanych bibliotekach na przykład), co do built-in'ów (czyli funkcji, z których możesz korzystać bez konieczności importowania czegokolwiek) to nie spotkałem się z takim przypadkiem, aczkolwiek pamiętaj, że sam jestem początkującą osobą. W tym przypadku potraktuj mój komentarz z przymrużeniem oka
@meohaw dzięki za informacje. Ogólnie nie mam zamiaru portować kodu z jednego systemu na drugi. Chodziło mi o ogólne pisanie pod danym systemem. Ostatnie pytanie: PyCharm będzie git?
@QuaLiTy132
Goly python na windowsie musisz zainstalowac,ale to nieproblem. Linux ma juz wbudowany interpreter pythona.

Klopoty zaczynaja sie , kiedy zaczynasz instalowac rozne pakiety rozszerzajace golego pytjona. Wiele z nich wymaga kompilatorow, albo wrecz konkretnycj bibliotek z linucha.

Podsumowujac, do helloworda OS nie ma znaczenia. Dla powazniejszych zastosowan linuks jest wygodniejszy.

Pro
@QuaLiTy132