Aktywne Wpisy
xazas +63
Z nudów zrobiłem heatmape cen za metr w różnych miejscach w Polsce. Nie jest dokładna w 100% ale zanim wywalę ją do śmieci to się nią podzielę. Zescrapowałem 130 tysięcy ofert to mogę jeszcze jakieś heatmapy czy coś innego wrzucić jakby ktoś chciał.
Pozdrawiam cieplutko
#nieruchomosci #mapporn
Pozdrawiam cieplutko
#nieruchomosci #mapporn
źródło: image
PobierzPytanie do osób co rzadko chorują? Jak?!
Rodzice was na golasa w śnieg wrzucali czy jecie absurdalną ilość czosnku?
Rodzice was na golasa w śnieg wrzucali czy jecie absurdalną ilość czosnku?





Siemano graficzne świry, dizajnerzy i wanna-be dizajnerzy.
Chcę się z Wami podzielić swoimi przemyśleniami o branży graficznej, dać kilka dobrych rad i zdradzić sekret: co robić, żeby zarabiać kasę jako dizajner na poziomie legendarnych programistów 15k ('koledzy go nienawidzą, odkrył jeden prosty sposób')... ( ͡º ͜ʖ͡º)
tl;dr w spoilerze:
Lvl 31 here, grafikę użytkową robię komercyjnie od 14 lat. Zacząłem w 2001, w 2003 projektowałem już za hajs. Layouty www, bannery, rzeczy do druku, logosy, całe identyfikacje itd. Wszystko co się da. Miałem okazje pracować dla małych firm, startupów, jak i dla wielkich biznesów (producenci aut, telekomy, firmy energetyczne, banki...). Kilka lat temu odczułem, że jestem już tym zmęczony. Nie chcę już robić kolejnej stronki, kolejnego gównianego bannerka. A tym bardziej nie chcę mieć już nigdy więcej do czynienia z branżą reklamową.
4 lata temu zacząłem pracę na stanowisku User Interface designer i była to moja najlepsza decyzja zawodowa w życiu. Od tego czasu zajmuję się już tylko UI w firmach IT - aplikacje internetowe, aplikacje mobilne, hardcorowe backendowe interfejsy dla administratorów itd. A obecnie odszedłem też już w dużej mierze od grafiki na rzecz projektowania UX i zarządzania.
Dlaczego warto zajmować się UI?
- duży wzrost zarobków (no kurde, w końcu robisz w IT)
- mniej stresu: terminy nie są tak wariackie jak w agencjach reklamowych, zwłaszcza, jeśli jesteś designerem in-house
- (prawie nigdy) nie musisz walczyć z ludzkim gustem
- tworzysz produkty, z których ludzie korzystają na co dzień. Nawet po kilka godzin dziennie, jeśli to ich narzędzie pracy. Robisz coś ważnego, czujesz satysfakcję.
A teraz kilka rad, co robić by być w tym dobrym:
1. Sketch is the king
Jeśli naprawdę myślisz o tym poważnie, musisz zainwestować w Maca i zacząć używać Sketcha http://www.sketchapp.com Ten program staje się standardem w branży, i jeśli chodzi o UI design, to po prostu miażdży Photoshopa pod każdym względem. To jak przesiadka z buldożera do Ferrari.
2. Robisz aplikację mobilną? Poznaj design guidelines dla wybranej platformy
Apple: https://developer.apple.com/ios/human-interface-guidelines/overview/design-principles/
Android: https://developer.android.com/design/index.html
3. O ile to możliwe, projektuj na prawdziwych danych.
Twój design, na którym widać śliczną buźkę usera i imię nazwisko 'Emma Watson' na pewno wygląda ładnie. A co, jeśli prawdziwy user będzie się nazywać Donaldus Trumpowsky-Kovalsky? Inny przykład: pokazujesz przykładową cenę produktu $30. Co w przypadku, gdy będzie $1,300.90, zmieści się? Projektuj dla życiowych scenariuszy.
4. Bądź dokładny!
Rób równe marginesy. Gdy coś ma być kwadratowe, to niech będzie idealnie kwadratowe. Korzystaj z gotowych bibliotek UI z Androida/iOS. Dbaj o to, żeby na wszystkich widokach poszczególne elementy wyglądały tak samo. W Sketchu ułatwią Ci to style tekstów i symbole. Po pierwsze pokaże to Twoją dbałość o detale, co jest naprawdę ważne w tej branży, a po drugie ułatwi pracę developerom. Tip: Sketch ma genialny system pomiarów odległości między elementami.
5. Nie wymyślaj koła na nowo
[Ten punkt odnosi się do ludzi, którzy projektują całą aplikację i nie otrzymują makiet od działu UX]
Potrzebujesz formularza logowania do appki? Może w appce Endomondo fajnie to zrobili. Filtrowanie? Ciekawe, jak rozwiązało to OtoMoto. Nie mówię, żeby chamsko zżynać, ale warto wzorować się na rozwiązaniach, które ludzie znają i które są przetestowane. Choć jak mawiał Picasso - 'dobrzy artyści kopiują, wielcy artyści kradną' ( ͡° ͜ʖ ͡°)
6. Ułatwiaj sobie życie
Jeśli projektujesz appkę mobilną w Sketchu, koniecznie zainstaluj na swoim telefonie darmową appkę Sketch Mirror - będziesz miał podgląd projektowanego designu na żywo. Niesamowicie przyspiesza to pracę, bo na bieżąco widzisz efekt w skali 1:1.
To tyle na dziś, w przypływie weny :) Może uda mi się Was zainspirować do innej ścieżki rozwoju. Jeśli będzie zainteresowanie, postaram się pisać cyklicznie na różne około-dizajnerskie tematy.
Akurat wybrałem UI jako pierwszy kierunek i rzeczywiście, w dużym stopniu pokrywa się to z rzeczywistością. Wydaje mi się, że jednak na stronach też można zarobić dość przyjemnie. Sporo jest dashboardów itp które robi się podobnie jak aplikację.
możesz odblokować prywatne?
Dzięki za wartościowy wpis bo właśnie przymierzam się do zaprzyjaznienia z UI ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Nie trzeba byc UX'owcem żeby zarabiać krocie. Słowo klucz:
Tylko to prowadzi do konkretnych pieniędzy.
- testy zdalne z userami (pokazują swój ekran i patrzymy w jaki sposób korzystają z softu)
- testy na żywo (userzy przychodzą do nas lub gdzieś się spotykamy, np. u klienta)
Nagrywamy je do późniejszej analizy.
Takie testy można prowadzić zarówno na już gotowym sofcie, jak i na prototypach zbudowanych w Invision lub Marvel (ja akurat preferuje Marvel http://www.marvelapp.com)
Oprócz tego robimy też tzw. testy partyzanckie, z innymi