Wpis z mikrobloga

Nie znam się specjalnie na samochodach. Mam Corse C silnik 1.2 Zawiozłem auto do mechanika wymienić pasek klinowy, a okazało się że silnik jest zarzygany olejem, trzeba wymienić kilka uszczelek, żeby cały silnik uszczelnić, Simeringi, jakieś przy głowicy, za te wszystkie uszczelki robocizne + fakt że by dostać się do niektórych to musi wyjąć sprzężarkę, części od klimatyzacji, nabić ją na nowo, oczywiście nowy olej, zażyczył sobie 1500zł. Gośc wygląda na porządnego, miał dużo dobrych opinii na dobrymechanik.pl i chce żebym przyjechał zobaczyć jak to wszystko wygląda i co jest do wymiany zanim zacznie bo dba o transparentność, ale w sumie jak ja się nie znam to niewiele mi to da, a nie mam jak podjechać z jakimś zaufanym innym mechanikiem. Czy istnieje szansa że chce mnie trochę naciągnąć?
#motoryzacja #mechanikasamochodowa
  • 7
@Herbert1 w #!$%@? cie robi cumplu. jedyne z czego moze cieknac w 1.2 to uszczelniacz na wale, wystarczy ze zdejmie pasek i kolko pasowe i go wymieni zadnej sprezarki ruszac nie musi. potem moze cieknac z uszczelniacza walu od strony skrzyni no to wiadomo trzeba by skrzynie sciagac, moze jeszcze leciec spod uszczelki obudowy filtra, nowa 15zl, 3 srubki do odkrecenia i zmieniona. na glowicy jest tylko dekiel zaworow i to spod
@mickovsky: Możliwe... Zastanawia mnie jak to jest że wszystkie uszczelki do wymiany, przecież gdyby tak było to bym prawie oleju nie miał, a ja od 5 miesięcy miałem praktycznie na maxa na bagnecie jak sprawdzałem... Plam oleju też nie zostawiałem
@Herbert1:
Nie wiem jak stare masz auto, ale jest kilka szkół:
1. Auta potrzebujesz jak prawej ręki, bo jeździsz dużo lub je po prostu kochasz - robisz wszystko na bieżąco i nie oszczędzasz
2. Jeździsz i się nie przejmujesz dopóki nie ubywa oleju na bagnecie i nie robisz plamy pod sobą po jednodniowym postoju (jednocześnie też patrz czy nie chlapie Ci olejem na pasek rozrządu lub osprzętu, bo wtedy takie paski