Wpis z mikrobloga

Hej Mirki! Jest tu może jakiś student prawa? Mam problem z gwarancją na monitor. Poniżej opiszę swoją historię:

1. W marcu 2014 zakupiłem monitor firmy Dell.
2. Działał superfajnie do stycznie 2017.
3. Zepsuł się w styczniu (prawdopodobnie padł mikroprocesor).
4. Gwarancja powinna trwać 3 lata, ale wg. strony zaczęła się w kwietniu 2013 i skończyła w kwietniu 2016.
5. Sklep mówi, że oszukała go hurtownia i sprzedała "stary" produkt".
6. Wg tego (tak wiem, słabe źródło) gwarancja rusza w momencie sprzedaży klientowi końcowemu.
7. Na fakturze nie ma numeru produktu co podobno jest standardem.
8. Na stronie della nie widzę absolutnie żadnego adresu gdzie mogę wysłać zażalenia/reklamację an pośrednika.

Co robić?

  • 20
@Leithain: gwarancja zaczyna sie w momencie który wybrał gwarant a nie spidersweb.pl. Akurat Dell przynajmniej przy laptopach liczy od daty produkcji często, a nie sprzedaży. Więc najpierw sprawdź warunki gwarancji Dell a potem można porozmawiać.
@Leithain: jak już powiedziałem raz: sprawdź warunki gwarancji dell dla tego monitora od kiedy biegną. Poza tym zawsze można spróbować z rękojmią wobec sprzedawcy więc czemu prawo miałoby zakazywać sprzedaży "starego sprzętu" #!$%@?ąc od tego że mogłeś sprawdzić datę produkcji pewnie.
Jestem studentem prawa. Ale pracowałem też 3,5 roku w branży IT i w sklepie internetowym. Z tego co pamiętam, u nas praktycznie każda sprzedaż i otrzymanie dowodu zakupu (czy to paragon fiskalny czy też faktura VAT) było podstawą gwarancji i data widniejąca na dowodzie zakupu była datą początkującą okres gwarancyjny. I tak to się odbywało w praktyce i wszystkie serwisy producentów lub zaprzyjaźnione to akceptowały. Ale może być również tak, że DELL
Tak jest, jeżeli producent deklaruje 3 letnią gwarancję to taki okres ona wynosi. I musi w ciągu tego czasu zapewnić naprawę gwarancyjną. Trzeba by też sprawdzić czy na przykład ten model nie jest np. towarem zwrotowym. Czy nie został przez kogoś kupiony na przykład w kwietniu 2013 i ten ktoś zarejestrował produkt na stronie DELLa tym samym uruchamiając gwarancję produktu. Taka opcja też mogła mieć miejsce i wtedy sprawa się komplikuje ale
@Leithain: Art. 577. § 1. Udzielenie gwarancji następuje przez złożenie oświadczenia gwarancyjnego, które określa obowiązki gwaranta i uprawnienia kupującego w przypadku, gdy rzecz sprzedana nie ma właściwości określonych w tym oświadczeniu. Oświadczenie gwarancyjne może zostać złożone w reklamie.
§ 2. Obowiązki gwaranta mogą w szczególności polegać na zwrocie zapłaconej ceny, wymianie rzeczy bądź jej naprawie oraz zapewnieniu innych usług.
§ 3. Jeżeli została udzielona gwarancja co do jakości rzeczy sprzedanej, poczytuje