Wpis z mikrobloga

Pograłem kilka godzin z modem Combat Realism. Wrażenia poniżej.

Co jest fajne:
Broń jest wreszcie bardziej śmiercionośna, czasem jedna kula oznacza śmierć. Nie ma już miejsca na myślenie A tam strzał w tors, zaraz po walce się zabandażuje.
Koloniści zdają się strzelać częściej (w sensie, że mniej czasu zajmuje im celowanie i przygotowywanie się do strzału) niż w zwykłym Rimworld, ale za to muszą przeładowywać broń, a to potrafi zająć dłuższą chwilę.
Różne rodzaje amunicji.
Tryb strzału szybkiego (przydatne na mniejsze dystanse) i mierzonego (na większe).
Wysokość celu i wysokość osłony ma znaczenie - jeśli szczur chowa się za workiem z piaskiem nie jesteś w stanie go ustrzelić.

Co moim zdaniem nie jest fajne:
O ile wydawanie amunicji kolonistom mi nie przeszkadza, to system "udźwigu" postaci potrafi #!$%@?ć. Dasz im za dużo amunicji to będą pracować wolniej, ale gdy chcesz im dać mniej to nagle okazuje się, że nie możesz. Dajmy na to, że masz 500 sztuk amunicji w kupce i chcesz dać koloniście 20 - a taki uj, możesz dać albo wszystko, albo połowę. A nawet jak dasz połowę to ten debil i tak za chwilę dociąży się na maxa biorąc amunicję na własną rękę przez co jego prędkość pracy spadnie. Niby są plecaki, które ratują sytuację, ale...
Te plecaki potrafią się bugować i na przykład "szelki" plecaka wychodzą z twarzy kolonisty lub plecak wtapia mu się w plecy. Strasznie #!$%@?ące.

#rimworld
  • 26
@Asterling: Okej, ogarnąłem na jakiej zasadzie te zmniejszenie prędkości pracy. Combat realism dodaje dwa nowe wskaźniki w zakładce "Gear":
Mass - Czyli waga wszystkich noszonych przez postać przedmiotów: posiłków, broni, amunicji itp. Założone ubrania chyba się nie liczą. Wpływa na prędkość poruszania się.
Bulk - Ciężko mi na to znaleźć słowo w naszym języku. Do tego wskaźnika zalicza się ciężar noszonych rzeczy (czyli Mass) oraz współczynnik bulk w przedmiotach.
@Asterling: Hmmm, a może to my źle do tego moda podchodzimy? Wiesz, grając w niego tak jak w wersję bez, dając każdemu broń by z nią ciągle paradował itp. Może powinniśmy dozbrajać ich tylko w razie potrzeby lub wyznaczyć kilku "strażników"? sam już nie wiem. Będę dalej w tym dłubał.
@Asterling: Piraci nie przychodzą pracować, więc prędkość pracy im zwisa ( ͡° ͜ʖ ͡°)

A dozbrajanie w razie potrzeby może doprowadzić do tego że cię byle niedźwiedź będzie mógł zjeść.

To trochę tak, ale zawsze można prewencyjnie zabijać drapieżniki albo daćkolonistom jakąś mniejszą (czyli mniej spowalniającą pracę) broń ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Sam już nie wiem co o tym myśleć, Jak dorwę się