Pograłem kilka godzin z modem Combat Realism. Wrażenia poniżej.
Co jest fajne: • Broń jest wreszcie bardziej śmiercionośna, czasem jedna kula oznacza śmierć. Nie ma już miejsca na myślenie A tam strzał w tors, zaraz po walce się zabandażuje. • Koloniści zdają się strzelać częściej (w sensie, że mniej czasu zajmuje im celowanie i przygotowywanie się do strzału) niż w zwykłym Rimworld, ale za to muszą przeładowywać broń, a to potrafi zająć dłuższą chwilę. • Różne rodzaje amunicji. • Tryb strzału szybkiego (przydatne na mniejsze dystanse) i mierzonego (na większe). • Wysokość celu i wysokość osłony ma znaczenie - jeśli szczur chowa się za workiem z piaskiem nie jesteś w stanie go ustrzelić.
Co moim zdaniem nie jest fajne: • O ile wydawanie amunicji kolonistom mi nie przeszkadza, to system "udźwigu" postaci potrafi #!$%@?ć. Dasz im za dużo amunicji to będą pracować wolniej, ale gdy chcesz im dać mniej to nagle okazuje się, że nie możesz. Dajmy na to, że masz 500 sztuk amunicji w kupce i chcesz dać koloniście 20 - a taki uj, możesz dać albo wszystko, albo połowę. A nawet jak dasz połowę to ten debil i tak za chwilę dociąży się na maxa biorąc amunicję na własną rękę przez co jego prędkość pracy spadnie. Niby są plecaki, które ratują sytuację, ale... • Te plecaki potrafią się bugować i na przykład "szelki" plecaka wychodzą z twarzy kolonisty lub plecak wtapia mu się w plecy. Strasznie #!$%@?ące.
@Asterling: Okej, ogarnąłem na jakiej zasadzie te zmniejszenie prędkości pracy. Combat realism dodaje dwa nowe wskaźniki w zakładce "Gear": • Mass - Czyli waga wszystkich noszonych przez postać przedmiotów: posiłków, broni, amunicji itp. Założone ubrania chyba się nie liczą. Wpływa na prędkość poruszania się. • Bulk - Ciężko mi na to znaleźć słowo w naszym języku. Do tego wskaźnika zalicza się ciężar noszonych rzeczy (czyli Mass) oraz współczynnik bulk w przedmiotach.
@Asterling: Hmmm, a może to my źle do tego moda podchodzimy? Wiesz, grając w niego tak jak w wersję bez, dając każdemu broń by z nią ciągle paradował itp. Może powinniśmy dozbrajać ich tylko w razie potrzeby lub wyznaczyć kilku "strażników"? sam już nie wiem. Będę dalej w tym dłubał.
@qqwwee: No ale to też głupie bo piraci zawsze są w pełni uzbrojeni. A dozbrajanie w razie potrzeby może doprowadzić do tego że cię byle niedźwiedź będzie mógł zjeść.
Jak można przyjść do restauracji, zachowywać się jak bydło, nie szanować czyjejś pracy i jeszcze uważać, że można komuś coś więcej, bo jest się "totalnie influencerem"?
Co jest fajne:
• Broń jest wreszcie bardziej śmiercionośna, czasem jedna kula oznacza śmierć. Nie ma już miejsca na myślenie A tam strzał w tors, zaraz po walce się zabandażuje.
• Koloniści zdają się strzelać częściej (w sensie, że mniej czasu zajmuje im celowanie i przygotowywanie się do strzału) niż w zwykłym Rimworld, ale za to muszą przeładowywać broń, a to potrafi zająć dłuższą chwilę.
• Różne rodzaje amunicji.
• Tryb strzału szybkiego (przydatne na mniejsze dystanse) i mierzonego (na większe).
• Wysokość celu i wysokość osłony ma znaczenie - jeśli szczur chowa się za workiem z piaskiem nie jesteś w stanie go ustrzelić.
Co moim zdaniem nie jest fajne:
• O ile wydawanie amunicji kolonistom mi nie przeszkadza, to system "udźwigu" postaci potrafi #!$%@?ć. Dasz im za dużo amunicji to będą pracować wolniej, ale gdy chcesz im dać mniej to nagle okazuje się, że nie możesz. Dajmy na to, że masz 500 sztuk amunicji w kupce i chcesz dać koloniście 20 - a taki uj, możesz dać albo wszystko, albo połowę. A nawet jak dasz połowę to ten debil i tak za chwilę dociąży się na maxa biorąc amunicję na własną rękę przez co jego prędkość pracy spadnie. Niby są plecaki, które ratują sytuację, ale...
• Te plecaki potrafią się bugować i na przykład "szelki" plecaka wychodzą z twarzy kolonisty lub plecak wtapia mu się w plecy. Strasznie #!$%@?ące.
#rimworld
• Mass - Czyli waga wszystkich noszonych przez postać przedmiotów: posiłków, broni, amunicji itp. Założone ubrania chyba się nie liczą. Wpływa na prędkość poruszania się.
• Bulk - Ciężko mi na to znaleźć słowo w naszym języku. Do tego wskaźnika zalicza się ciężar noszonych rzeczy (czyli Mass) oraz współczynnik bulk w przedmiotach.
To trochę tak, ale zawsze można prewencyjnie zabijać drapieżniki albo daćkolonistom jakąś mniejszą (czyli mniej spowalniającą pracę) broń ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Sam już nie wiem co o tym myśleć, Jak dorwę się