Wpis z mikrobloga

@anty-fronda: Mam amelinowy blok silnika w swoim wozie i chodzi już z ponad 13 lat na gazie jak zły ( ͡º ͜ʖ͡º) Silniki które nie nadają się do gazu to głownie te z bezpośrednim i mechanicznym wtryskiem, albo jakieś felerne co im LPG zawory i głowice przepala (raczej rzadkość).
@Eternit_z_azbestu: Nie znam sie, może chodzi o to ze mają różne stopy tego amelinium i jednym to nie przeszkadza, a innym jednak szkodzi. Przy jednych autach często wszędzie dodają w opisach że silniki spoko pod gaz a przy innych odradzają.... akurat z tego co teraz sprawdzam, to zdania sa mocno podzielone w przypadku tych focusów ( ͡° ʖ̯ ͡°)
@anty-fronda: Tak są, niektórzy producenci robią wytrzymałość temperaturową na styk, a lekkie podniesienie temperatury spalanie przez LPG potrafi stopić np głowicę. GM ostatnio miało z tym problem nawet na benzynie, bo któreś nowsze ecoteki z wadą wypalały dziury w tłoku nawet na samej benzynie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@anty-fronda: Na spokojnie da rade, ludzie gazują i jeżdzą, mimo że nie jest to idealny silnik pod gaz. Tylko oczywiście najlepiej założyć coś dobrego a nie po kosztach bo potem są problemy. Jak chcesz mieć pewną instalacje to do tych silników wskazana jest instalacja z lubryfikacją.
@anty-fronda nie ufaj nikomu, kto powie Ci o lubrykantach do gazu. Jeszcze nikomu to nie pomogło a tylko czyści portfel. W face mk1 był zatec i wszyscy poza właścicielami plakali, że nie nadaje się do gazu. Masa ludzi ma je w gazie i nic złego się nie dzieje. Mój ojciec, potem ja a teraz mój brat ma foke z gazem od 15 lat i nie ma żadnych problemów z silnikiem. Co ciekawe