Wpis z mikrobloga

Chyba dotarło do mnie jak bardzo sfajfurzyłem wybierając McLarena 650S GT3 do #acleague. Od wprowadzenia opon w wersji 10 trzeba być ostrożnym przy wciskaniu gazu po apeksie, bo potrafi obrócić, generalnie auto zachowuje się jakby przyczepność była zredukowana względem innych aut GT3 (no może poza Porsche). Audi R8 LMS za to jeździ jak po szynach - gdybym wiedział to wybrałbym właśnie Audi. Dwa okrążenia R8 i moje PB McLarena pobite o ponad sekundę bez żadnych dramatów...

Tak więc zbliżam się do zejścia poniżej 1:50 na Imoli, ale idzie topornie. Chyba trzeba będzie zajrzeć w ustawienia i tam coś pokombinować, bo inaczej ciężko to widzę - w obecnym stanie nie ufam mu wcale i jeżdzę jakby szklanka była na torze - bardzo zachowawczo, choć płynnie. Jakieś pro-tipy na początek?

Na RSR topowe czasy są koło 1:42-1:43, więc takie 1:47-1:48 powinienem był w stanie osiągnąć, ale to ponad 4 sekundy do urwania jeszcze. Na pocieszenie powiem że ze skórki LEGO Octan Racing jestem bardzo zadowolony, mimo że plan był inny. I tym optymistycznym akcentem...

#zalesie #assettocorsa #gorzkiezale #octanracing
Mokrysedes - Chyba dotarło do mnie jak bardzo sfajfurzyłem wybierając McLarena 650S G...

źródło: comment_PFuH61Zi9NTBO3LnwTMsWalPQNBdPhYN.jpg

Pobierz
  • 40
@Mokrysedes: Ja bym powiedział, że jeśli brakuje Ci 8 sekund do najlepszego czasu na RSR, to problemem nie jest samochód. Patrzyłeś na szybkie przejazdy na tubie, jaką linią ziomki jadą? Na defaulcie powinieneś zejść tak gdzieś na 3 sekundy straty do najlepszego czasu, a potem bierz się za setup.
@Mokrysedes: @IRG-WORLD: Dupa nie setup ;-) Dupa nie auto, sry ale nie potrafisz jeszcze jeździć. Zejdź w okolice 1:45-46 i zacznij dopiero grzebać w ustawieniach. Oglądaj filmy na yt z przejazdów najlepiej z telemetria i obserwuj linie przejazdu oraz prace pedałami. Tak od siebie dodam, że np. porszak który wydaje się bardzo nadsterowny tak naprawdę jak podsterowny defaultowo a jego nadsterwoność wynika z tego, że jak mocno skręcisz kola i
@lawicko: Patrzyłem, ale nie daję rady - myślę że dużym problemem jest to że nie ufam samochodowi przez co jadę na ćwierć gwizdka. No i nie ma co ukrywać - jakimś mega drajwerem nie jestem i nie sądzę żebym kiedykolwiek był.

@mdc No na to między innymi liczę - że samym setupem urwę te parę sekund bo auto po prostu będzie przyjemniejsze a nie że każda zmiana kierunku to balansowanie na
@Mokrysedes: Można pewnie dużo poprawić ale nie zawracaj sobie głowy setupem, nie walcz z czasem tylko staraj się jeździć czysto i płynnie bez szarpania. Jak Cię znudzi jakiś tor, zmień i np za jakiś czas wróć na Imole, mówie Ci zobaczysz będzie progres. Bez powtarzalnych czasów ciężko ustawić auto bo będziesz błądził, sam będziesz wiedział kiedy będziesz gotowy na setup. Nagraj filmik można coś doradzić, a najlepiej oglądaj onboardy z telemetrią.
@Mokrysedes: Wrzuć jakieś nagranie. Miałem właśnie obejrzeć sobie film, nawet przygotowałem herbatkę, ale postanowiłem jeszcze sprawdzić jak ten Mclaren się zachowuje ( ͡° ͜ʖ ͡°). Na poprzednich oponach auto było jeszcze bardziej dzikie, było zestrojone w nadsterowny sposób. Teraz jest okej, auto faktycznie trochę się ślizga, ale nie ma tragedii. Testowałem je nawet bez TC i ABSu, jest ok. Rady które Ci wcześniej podesłałem były bardziej nastawione
@Mokrysedes: Dla mnie 650s jest najtrudniejszym do ogarnięcia szybkiej jazdy autem z całej paczki gt3. Na defaulcie i bardzo dobrej znajomości toru zszedłem w okolice 1:46 - może nawet niżej, nie pamiętam, ale za nic nie chciałbym jechać nim całego sezonu. Potrafi urwać głowę w zupełnie nieprzewidywalnej sytuacji. Jadąc nim trzeba mieć koncentrację na 110% na każdym metrze. Do tego samochód prawie nie wybacza błędów. Po setupie jest w prawdzie równiej
@samFTW: Zanim wersja 10 opon weszła w życie McLaren był całkiem przyjemny w obsłudze. Nie sądziłem że aż tyle się zmieniło w zachowaniu auta :/ Tak jak piszesz - wymaga 100% uwagi cały czas.

Po cichu liczyłem że to kwestia ustawień i będzie lepiej po paru przeróbkach. Które auto ze stawki GT3 jest w takim przypadku najprostsze do prowadzenia? Coś dla takiego nuba jak ja?

@gooral_bagienny - zmieniamy wehikuł - masz
@Mokrysedes: Będzie lepiej, ja jeździłem bodajżę Imolę Pornsche GT3 R bez setupu - 1:52 i nichu niżej nie mogłem zejść, zdarłem setup z thesetupmarket.com i od razu zszedłem na 1:47 bodajże bo przestałem z autem walczyć na każdym zakręcie. A co do AUDI to też jestem zachwycony jak się prowadzi na oponach v10 :)
@samFTW: racja, jak auto nie sprawia przyjemnosci, to nie ma co sie zastanawiac tylko zmieniac poki jeszcze jest mozliwosc. Jak evora nie siadla tak co bym nie zrobil nie mialem ochoty nia jechac. Bez wzgledu czy trafilem ustawieniem w to co chce czy nie.
Warto jednak zauwazyc, ze do pewnego momentu kazdym autem jest spoko, fajnie, przyjemnie i spokojnie, ale niestety za wolno. Jak trzeba dokrecic srube i urwac czas, trzeba