Wpis z mikrobloga

@WasylBazyl climatronic w VAG, ustawiony na tryb automatyczny, nie ustawia wentylatora na wyższe obroty, dopoki silnik nie dostarcza wystarczającej ilości ciepła.
Wsiadasz do zimnego auta, temperatura wnetrza ustawiona np. na 21, ale dopóki silnik nie zacznie sie robic cieply, to do wiatrak ogrzewania nie dmucha do wnetrza auta. W miare jak silnik nagrzewa sie, obroty wiatrak sa odpowiednio zwiekszane, zeby osiągnąć zadaną temperaturę we wnetrzu.
@pb-enz: ok, masz moze jakiś link, gdzie by sie można dokształcić co do tej teorii? 30-60 sek. nie wydaje sie jakimś długim czasem. Tymbarskiej masa olejowa (powiedzmy, ze taki pewnie jest olej jak auto stoi na zimnie) akurat w 30-60 sekund powinen sie rozprowadzić po elementach silnika. Czyż nie mam racji?
@cajar: czyli krótko mówiąc, można na zimnym silniku odpalić nagrzewanie kabiny, ponieważ jest wspomagane elektrycznie i z zasady nie zabiera ciepła od silnika ( ͡º ͜ʖ͡º) trzeba tylko doczytać, czy ma sie taki system u siebie w aucie. Voila.
@WasylBazyl w kazdym aucie jest termostat w układzie chłodzenia - warto zadbać, żeby był sprawny. W niektórych bmw nie wskaznika temperatury, wiec pozostaje tryb diagnostyczny zegarow, lub no. INPA.

W bmw są jeszcze dodatkowe klapki przed chłodnica.

Ale oczywiscie nie ma sensu zbednie zwiekszac objetosci ukladu, otwierajac obieg nagrzewnicy.