Wpis z mikrobloga

Dobry wieczór Mirki.
Czy ktoś z was modelował może w Maxie ścieżki? Mam projekt z arch. krajobrazu i w Maxie robię wizualizacje. Wygenerowałem sobie teren i z poliliń utworzyłem płaski model ścieżek . Nałożyłem je na teren przez modyfikator CONFORM i fajnie się nałożyły, tylko przyjęły jakby wszystkie nierówności drobne terenu i jakby tam gdzie teren ma spadek w jakąś stronę tak i one się układają się pod skosem idealnie przylegając do niego. Wiem, że tam ten modyfikator działa i inaczej nie mógł je nałożyć.
Tylko czy dałoby się je jakoś wypoziomować w poprzek żeby były płaskie ale żeby też spadały wraz z różnicą terenu?
Próbowałem użyć w EDIT POLY modyfikatora tam: MAKE PLANAR i Z AXIS, tyle, że wprawdzie on wypoziomuje je ale tracą przy tym spadki wzdłuż terenu.
Czy ktoś może wiedziałby jakie wtyczki, by z tym sobie poradziły albo co w Maxie dałoby się ustawić?
#grafika3d #3dsmax
Pobierz Upedzisz - Dobry wieczór Mirki.
Czy ktoś z was modelował może w Maxie ścieżki? Mam p...
źródło: comment_6iSasbkwO0CW6TAN7mc1IK7TwSKrHDzL.jpg
  • 2
@Upedzisz: Dla mnie to był odwieczny problem i z doświadczenia wiem, że najlepiej zrobić to "ręcznie". Zrób sobie spline-ami wszystkie ścieżki razem ze spadkami itd. przekształć w editable poly, a potem podąciągaj ręcznie poly górki do krawędzi ścieżki.
@Upedzisz: trudno mi sobie to wyobrazić, bo nie wiem dokładnie co się dzieje nie tak z tymi liniami po użyciu conform, ale bawię się tym ostatnio i rozumiem co może być nie tak. Jeżeli ta linia ma sporo punktów i one nie są właściwie rozłożone, a conform nie umie zrobić lepiej, to nic na to nie poradzisz. Nie da się jakoś zunifikować wierzchołków na podstawie "płynnej krzywizny", ale nie wiem czy