Wpis z mikrobloga

Mirki, przy okazji ostatnich mrozów i problemów z odpalaniem padł mi #akumulator w #bmw #e90. Był używany od początku, czyli 2005 roku, więc miał prawo już wyzionąć ducha.

Muszę kupić nowy, jaki polecacie? Stary miał pojemność 80Ah, więc nowy najlepiej jakby też tyle miał?
Ponadto, czytałem, że po wymianie trzeba podpinać auto do kompa w celu adaptacji nowego akumulatora, czy to jest konieczne?

  • 15
@mr_arrchi: Wydaje mi się, że nowy akumulator trzeba programować tylko wtedy, gdy pojemność nowego jest inna niż starego. Jak chcesz to możesz wrzucić większy i zrobić adaptację, ale 80Ah bez problemu sobie poradzi i taki byłoby najlepiej wrzucić. No i nie będziesz musiał dodatkowo płacić za zrobienie adaptacji.
@mr_arrchi: Kwestia budżetu. Osobiście odradzam VARTĘ, w jednym aucie padł po 4 latach, a problemy z zapalaniem zaczęły się już po trzech. Natomiast Centra to dla mnie mega pozytywne zaskoczenie, mają naprawdę dobre ceny i z moich doświadczeń naprawdę porządna jakość. Z trochę droższych Exide.
@tygry: Przeze mnie niegarażowany (używam pół roku), poprzedni właściciel nie wiem czy garażował. A akumulator oryginalny z BMW. Tylko z tego co wiem BMW nie ma 'swoich' akumulatorów, tylko branduje inne - ale jakiej firmy właściwie jest to szczerze mówiąc nie wiem.
@H2o0: Czyli wymieniałeś w warsztacie? Chodzi mi o to, czy mogę sam wymienić i dopiero podjechać na tą adataptację, bo teraz auto nie odpala nawet za pomocą kabli, więc chyba laweta jakaś by mi pozostała..
@mr_arrchi: Zrób to jak najszybciej będziesz mógł. Gdzieś na forum czytałem, że ludzie wywalali nowe aku przez to, że nie zrobili. Nie wiem tylko czy masz klemę IBS.
@Plecakofil: @tygry: @H2o0:

Dzisiaj gadałem z mechanikiem i mi powiedział, że jak kupię o takich samych parametrach to nie trzeba nic robić i adaptować.

Co jeszcze bardziej ciekawe - udało mi się dzisiaj odpalić kablami od innego samochodu, pojeździłem trochę żeby się podładował i na razie odpala normalnie o dziwo, ciekawe jak rano będzie po nocy.

Parę dni temu nic nie wychodziło nawet przy odpalaniu z kabli.( ͡°
@mr_arrchi Jeśli wymieniasz akumulator w bmw z inteligentną klemą - zawsze musisz zakodowac sam fakt zmiany aku na nowe. Zresetuje to korekty prądu ładowania, w ecu zapisze sie przebieg przy ktorym byla wymiana. Chyba da sie to ogarnac za pomocą INPA.
Natomiast jesli zmieniasz pojemnosc lub agm na nie-agm (albo odwrotnie) - dodatkowo musisz to zakodowac w module, np. za pomocą ncs.
Wymienialem u siebie jakis czas temu, wiec sie troche orientuję.