Aktywne Wpisy
Jestem programistą z 4 letnim doświadczeniem. Które auto z salonu? Wszystkie 1.5 benzyna 150 KM. Golf manual, reszta automat.
Mam już różne oferty na Golfa z salonów, ale w sumie to trochę większym kosztem można mieć A3... a znów trochę większym A4...
Zawołam was end of week co kupiłem.
#samochody #motoryzacja #audi #volkswagen #golf #carboners #mechanikasamochodowa #programowanie
Mam już różne oferty na Golfa z salonów, ale w sumie to trochę większym kosztem można mieć A3... a znów trochę większym A4...
Zawołam was end of week co kupiłem.
#samochody #motoryzacja #audi #volkswagen #golf #carboners #mechanikasamochodowa #programowanie
![oficjalne_konto - Jestem programistą z 4 letnim doświadczeniem. Które auto z salonu? ...](https://wykop.pl/cdn/c3201142/1a49534627731d78516771b582faf6d0aa04c3a555cade93a901ad0dd6fffda5,w150.png)
źródło: Screenshot 2024-07-09 at 20.50.15
PobierzKtóre?
- Golf 8 (120k PLN) 30.6% (77)
- A3 (140k PLN) 18.7% (47)
- A4 (160k PLN) 50.8% (128)
![wcaleniepchamsiewmultikonto](https://wykop.pl/cdn/c0834752/598142364fe51116837564404ef93c26bb279842cb1ca0a134d4e50f1651b848,q60.jpg)
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
Nasza gruszka posiadała ponad 28 silników turboodrzutowych (wiki mówi o 40) które miały w tym pomóc (odpalane jedynie w celu spowolnienia pojazdu przed lądowaniem). Dodajmy do tego jeden 12-modułowy silnik aerospike (12 silników rozmieszczonych wokół kadłuba pod ruchomymi metalowymi osłonami) wykorzystywany podczas startu.
Podobny pomysł, tym razem od Boeing, lądowanie zapewne wyglądałoby podobnie
W sumie gdyby tak silniki nie odpaliły w porę...
Projekt zrodził się w listopadzie 1969, jako część fazy A (pierwsze projekty wahadłowców musiały przejść przez poszczególne fazy projektowe, spełniając przy tym postawione wymagania).
SERV gdyby powstał, mierzyłby prawdopodobnie 20.3 m wysokości i 27.4 m szerokości. Jego główny silnik łącznie generowałby 25 MN ciągu (28 według wiki) z ISP równym 347 s, co pozwoliłoby na wyniesienie 52 tonowego ładunku na 185 km (39 ton z MURP, o którym za chwilę).
Co do samego lądowania i powrotu:
Obrazowo przedstawione zostało to na tym schemacie.
Po zmniejszeniu prędkości schodzenia do prędkości poddzwiękowej, zostałoby odpalone 28 silników turboodrzutowych o ciągu 111 kN dla pojedynczego silnika, umożliwiając późniejsze zawiśnięcie i miękkie wylądowanie pojazdu na jednym ze stanowisk startowych (planowano między innymi odbywać starty z LC39 z którego startował Saturn V), 2,8 km od VAB w KSC.
Teraz trochę o MURP (Manned Upper Reusable Payload) zaprojektowanym przez McDonnell-Douglas trzy lata później, w '72.
Stanowił opcjonalny dodatkowy stopień dla SERV, bazujący na testowanym przez NASA w '66 HL-10.
W przeciwieństwie do SERV, którego przeznaczeniem były bezzałogowe loty z ładunkiem na LEO, MURP przeznaczony był do transportu do 10 osób lub ładunku oraz dwóch członków załogi (pilot + dodatkowa osoba) być może do którejś z planowanych w tamtym okresie przez NASA stacji orbitalnych. W przypadku startu obu pojazdów, SERV dostarczałby orbiter wraz z załogą na LEO, gdzie nastąpiła by separacja.
Obiter wyposażony był w silnik turboodrzutowy o ciągu 74 kN oraz skrzydła o zmiennej geometrii (przedstawione tutaj przerywaną linią)(wykorzystywane podczas lotu atmosferycznego).
Zaproponowano dwie wersje orbitera, mniejszą D-10 oraz większą D-34. D-34 posiadał przestrzeń ładunkową o wymiarach 85 m^3, D-10 natomiast tylko 5 m^3 z dodatkową cylindryczną kapsułą zamontowaną z tyłu. Dzięki temu zabiegowi D-10 był o ~4.5 t lżejszy od swojego większego brata, ważąc jedynie 11,6 t zamiast 16,1 t. Obydwie wersje posiadały niewielką ilość paliwa, wystarczającą do dotarcia do stacji i wykonania manewrów potrzebnych do powrotu na jedno z lotnisk posiadających odpowiednio długi pas.
Lot testowy SERV planowany był na rok '77, a pierwszy lot z ładunkiem miał nastapić rok póżniej, w '78.
Projekt został zaniechany ze względu na niskie zainteresowanie od strony NASA. Z ciekawszych zastosowań możnaby wymienić jeszcze mozliwość wynoszenia na orbitę poszczególnych modułów dla stacji orbitalnych, ale to także nie zostało nigdy poważnie przyjęte jako realna opcja.
Koszt projektu zamknął się w okolicach 3,6 mld $. Zakładany koszt startu: 350 mln $ (dla wartości $ w '71)
Źródła:
1)https://falsesteps.wordpress.com/2012/08/18/servmurp-chryslers-space-truck/
2)http://www.astronautix.com/m/murp.html
3)http://www.astronautix.com/s/serv.html
4)http://www.pmview.com/spaceodysseytwo/spacelvs/tsld034.htm
#kosmos #serv #murp #kosmosamoloty #kosmicznearchdragona
źródło: comment_yXCHA5IvRMZoWMDsEb7qrZWw9D6S7sVp.jpg
Pobierz