Wpis z mikrobloga

#kupautozmikro
#samochody #motoryzacja #kiciochpyta

Mirki, nowa Mazda 3, który silnik?
120KM 6MT - 8,9 do 100km/h, 190 vmax
165KM 6MT i-ELOOP - 8,2 do 100 km/h, 210 vmax

Dopłata to niby tylko 5k, ale pytanie czy warto dla minimalnie lepszego przyspieszenia? Wątpię żeby vmax był kiedykolwiek wykorzystany ;)
No i pytanie czy bać się tej technologi i-ELOOP pod kątem awaryjności.

i-ELOOP to opracowany przez Mazdę pierwszy na świecie system odzyskiwania energii w samochodzie osobowym, wykorzystujący kondensator. Ten unikalny system rozpoczyna ładowanie kondensatora z chwilą, gdy kierowca zdej- mie nogę z pedału gazu. Energia zmagazynowana w kondensatorze może być wykorzystana do zasilania urządzeń elektrycznych. Dzięki temu więcej energii z paliwa przeznaczane jest na napędzanie samochodu, co przyczynia się do zmniejszenia spalania aż do 10%.
  • 8
  • Odpowiedz
@ArRog: są jakieś wykresy dostępne? Który z nich ma mniejszy czas do 50 km/h? Jeżeli do codziennej jazdy by to było, to miałoby to duże znaczenie, bo może tylko niewielka różnica do 100 km/h ale może do 50 km/h jest już odczuwalna i dużo by to zmieniło co do dynamiki jazdy :)
  • Odpowiedz
@ArRog: gwarantuję Ci że ten silnik 165KM jest bardziej elastyczny, tzn może sobie mieć niewielką różnicę w przyspieszeniu 0-100, ale jakbyś porównał np 60-100, albo 80-120 bez redukcji to pewnie z 1,5s szybciej (a to już przy wyprzedzaniu kolosalna różnica).
  • Odpowiedz
  • 1
@ArRog ten 165 KM szału nie robi, chociaż do takiego małego auta starczy. Do miasta 120km będzie ok, ale jak taka mała różnica w cenie to nie ma co się zastabawiac.
  • Odpowiedz