Wpis z mikrobloga

#gryplanszowe #grybezpradu #kwb #krolestwowbudowie

Dziś pierwsze dwa razy grałem w Królestwo w budowie z dodatkiem Nomadzi. Obawiałem się trochę jak to zmieni rozgrywkę ponieważ są tam wprowadzone 3 nowe cele, które punktują w trakcie rozgrywki (nie na koniec!) i zamiast zamków są pola Nomadów (po jednym żetonie, który daje jednorazowy bonus do wykorzystania tylko w kolejnej turze).
Punktowanie w trakcie raczej na plus, może ożywić grę zwłaszcza wśród takich graczy którzy wolą cele nie wymagające długofalowej walki i efekty, których widać dopiero na koniec, myślę że spokojnie można grać z kimś na świeżo żeby go łatwiej zachęcić.
Nowe żetony specjalne niektóre zwyczajne, a niektóre mega mocne (może za mocne), jak stawianie 1-2 murów (czyni pole zajętym).
Sami tytułowi Nomadowie zdecydowanie mają mniejszy wpływ na rozgrywkę niż myślałem, a co gorsza są bardzo losowi, np. mojej lubej udało się w 1 grze trafić żeton pozwalający postawić 3 domki na góry (!) przy warunkach Pasterze i Rybacy, dało jej to ot tak 9 pkt., czy przestawienie o 4 pola co dało jej extra zamek, a ja trafiałem tylko zwykłe dostawki, no ale taki już urok losowości.
Generalnie polecam, na następny raz spróbuję mini dodatków :)
@Taiffun a tobie jak się podoba?
antros - #gryplanszowe #grybezpradu #kwb #krolestwowbudowie

Dziś pierwsze dwa razy...

źródło: comment_BvWsERnnsU4bFXLPIxbEJ1bUMjSJLUkj.jpg

Pobierz
  • 3
@antros: same żetony Nomadów wprowadzają sporo chaosu, w podstawce nie do pomyślenia było, żebyś stracił żeton - a tu ktoś nagle używa nomadzkiego miecza i odrywa Cię od pola specjalnego... wzrost losowości nie jest dla mnie pozytywny w tym względzie.

Poza tym faktycznie kamieniołom jest dość kontrowersyjny, z dwóch względów. Daje olbrzymią przewagę w zajmowaniu terenów, a po drugie - moduł planszy z nim jest praktycznie osobną wyspą, w dodatku z