Wpis z mikrobloga

Hej, mam pytanie odnośnie #assettocorsa. Pierwszy raz natknąłem sie na ten tytuł dzięki tutejszej lidze i streamowi, potem oczywiście zgłębiałem temat, śledząc odpowiednie tagi na wykopie, w tym #gry #simracing i ostateczną decyzję o zakupie gry podjąłem po przeczytaniu wywiadu z Damianem L. w @radiozet. Kupiłem grę 7 grudnia i rozegrałem około 50 godzin, przy czym to zawyżona liczba przez nawyki, typu dołączenie do gry online i afkowanie, a także zważywszy na dobieranie się do kierownicy przez mojego różowego paska;) Niemniej, mam wrażenie, że powoli osiągnąłem taki poziom, przez który nie mogę się przebić. A brakuje mi w tej grze tutorialu w ramach kariery.

Od samego początku jeżdżę bez linii pomocniczych (także bez kontroli trakcji, stabilizacji toru jazdy) bo chcę 100% realizmu i mieć satysfakcję ze znajdowania optymalnego toru jazdy. Zastanawiam się czy ideologicznie nie pozbawiam się jednego ze sposobów na polepszenie wyników. Jak Wy szybko doszliście do pułapu, w którym mieliście problem ucinać kolejne setne sekund? Czy to standard, że szybko osiąga się pewne maksimum, a na ucinanie kolejnych sekund trzeba poświęcić sporo czasu?

Męczyłem trochę Nurburgring GP (GT) jeżdżąc Porsche 911 GT3 RS i udało mi się zejść do 2:10.902, czyli zaledwie do poziomu 100% AI... Wybór na tor i samochód "padł" trochę po omacku, po prostu na jakimś niemieckim serwerze jeździłem, na którym można było wziąć GT3 RS lub Caymana GT4. Mam wrażenie, że wciąż mam bardzo dużo do ucięcia. Jeszcze na publiku na Nurburgring Tourist jeździłem różnymi dostępnymi autami i wykręciłem 7:20.759 GT3 RS, 7:17.983 MP-412C i 6:48.532. Problem polega na tym, że najczęściej względem mojego pierwszego, dziewczego (danym samochodem) okrążenia, ciężko mi się polepszyć, udaje mi się tylko marginalnie. Ponadto chciałbym porównać swoje czasy z najlepszymi, stąd pytanie czy jest jakaś platforma, gdzie mógłbym śledzić? Zdaję sobie sprawę, że jak zobaczę te czasy, to szczena mi opadnie, ale myślę, że to mnie zmotywuje.

Jak wyglądały Wasze pierwsze kroki i jak szybko zauważyliście u siebie większe efekty? Macie jakieś metody na podkręcanie tempa?

Z góry dzięki za odpowiedzi ;)
  • 18
  • Odpowiedz
@roman-piczkogrzmot: Nie obawiaj się pomocniczej linii, na początku może całkiem nieźle pomóc tylko warto zastanawiać się czemu prowadzi tak a nie inaczej a nie bezmyślnie po niej jechać ( ͡° ͜ʖ ͡°) Oprócz linii jazdy ważne jest także poznanie granic wytrzymałości auta, więc nie wachluj nimi w garażu tylko wybierz sobie jedno i trenuj na jednym torze przez jakiś czas coraz bardziej jadąc nim przy limicie -
  • Odpowiedz
@roman-piczkogrzmot: duzo na raz chcesz lyknac, daj sobie czas na zrozumienie pewnych rzeczy, w duzym skrocie:
-uzywaj asyst realnych, po to sa zaden wstyd
-hamuj tak zeby wczesnie moc wyjsc z gazem
-korzystaj z calej szerokosci toru,szukaj ciec i poszerzaj (legalnie ale)
-eksperymentuj z FOV i pozycja fotela, to potrafi wiele zmienic w czuci
-korzystaj z trybu hotlap i ducha,zobaczysz postepy
-plugin RSR lub Rivali maja leaderboardy i delte do rywali
  • Odpowiedz
@roman-piczkogrzmot: tak, dobrze @MaddoxX1911: @iso9001: @rauf: prawią. Ja od siebie mogę dodać, żebyś zajął się ogarnięciem tematu ustawień samochodu. To jest przeolbrzymie zagadnienie. Często drobna zmiana, nawet parę kliknięć daje mega odmienną jazdę. Nadsterowność, podsterowność, zarządzanie momentem, przyczepność wzdłużna/poprzeczna i wiele innych daje lepsze wyniki jeśli umiejętnie odczytałeś zachowanie samochodu (przy swoim sposobie prowadzenia) i postarasz się zminimalizować ew wyeliminować to co Ci przeszkadza. Mi najwięcej "zrozumienia" poszczególnych
  • Odpowiedz
@roman-piczkogrzmot: Oglądaj prawdziwe onboardy profesjonalnych kierowców i oglądaj tutoriale dotyczące prawdziwego ścigania, np. o technikach jazdy jak threshold braking, trail braking, heel&toe itd.
A tu masz czasy Dla GT3 RS na nurbie GT:
http://www.radiators-champ.com/RSRLiveTiming/index.php?page=rank&track=3287&car=4016&rank_type=all&tyre_type=all&controller_type=all&community=all&friends=all

Patrząc na to twój czas jest bardzo przyzwoity a do tego kwestia, o której wspominasz, że za pierwszym przejazdem robisz czas w okolicach besta swojego, wg mnie dobrze świadczy, znaczy, że jedziesz równo. Zapraszamy do ACLeague (
  • Odpowiedz
@roman-piczkogrzmot: @RealAKP: @podli: Hotlapem wyscigow sie nie wygrywa. Jak zeby zrobic jedno porzadne okrazenie musisz 3 razy wyjechac z pitlane, to jest nad czym pracowac. Jadac kazde okrazenie na maksa, robiac rowne czasy latwiej jest usiasc i szukac miejsc na poprawe. Grzebanie w setupie ma sens gdy jestes w stanie jechac kazdy lap tak, zebys mogl te roznice jakos wychwycic. Porownanie czasow z rsr to dobry pomysl, ale trzeba
  • Odpowiedz
@roman-piczkogrzmot: Poczekaj tylko jak ktoś Ci siądzie na ogon, żeby Ci zabrać pozycję. Wtedy czasy mogą dramatycznie się zmienić. Ja bym jeździł jak najwięcej wyścigów. Osobiście uważam, że jazda prawdziwym samochodem jest znacznie prostsza niż w Assetto. Nie zrażaj się jak będzie ciężko.

PS: Masz nick podejrzanie podobny do takiego jednego, co tu się wsławił dołączeniem do ligi na chwilę. Szybko się "zraził".
  • Odpowiedz
@roman-piczkogrzmot najlepszy sposób to dołączenie do ligi, trening i obserwacja. Co z tego że wydaje Ci się że jest ok, jak w porównaniu z innymi jesteś w tyle. Jak jesteś w lidze możesz na bieżąco śledzić swój poziom, a przedewszystkim obserwować prawidłowa linie jazdy. Obserwacja czy to onboardow z danego toru na yt, czy też samego przejazdu najlepszych na torze może baaardzo pomoc, nie musisz aż tyle glowkowac jak prawidłowo przejechać jakiś
  • Odpowiedz
@samFTW uśmiałem się z tym nickiem, czysty zbieg okoliczności i aż uwierzyć nie mogę – choć niesłusznie, zważywszy na kreatywność Polaków co do wymyślania ksyw – że ktoś wpadł na równie durny nick hahaha:)

Miałem trochę obaw przed napisaniem tutaj, ale mega pozytywnie odbieram każdy z komentarzy i wielkie dzięki wszystkim – @skethoo @RealAKP @damian_co_dalej @podli @rauf @iso9001 @MaddoxX1911 @tenbatonik @samFTW;

Akurat co nieco pojęcia o technikach mam, w realu od
  • Odpowiedz
@roman-piczkogrzmot: Jeszcze wracając do kontroli trakcji. Samochody drogowe najczęściej mają 2 lub 3 tryby, cos w rodzaju tryb drogowy, tryb dynamiczny i tryb torowy (odpowiednik OFF) i wtedy najlepiej jechać na OFF, wiadomo. Ale samochody wyścigowe z wyścigową kontrolą trakcji to już inna bajka jest i to tam warto eksperymentować z mocą kontroli trakcji w zależności od warunków na torze i zużycia opon.
  • Odpowiedz
@roman-piczkogrzmot: a jak ty ogarniasz lewą nogę w realu potrafisz latać trochę bokiem to nie dziwne że w Assetto dobrze się czujesz, współczesne symulacje nie są trudne tylko idą w stronę "naturalne", także z doświadczeniem z reala na pewno łatwiej zacząć (też tak miałem)

co do online, wstawiałem pod #simracing linki do wyzwania Porsche na Ringu, spróbuj wpaść na turystyczne jazdy, luźna atmosferka, wyniki na LB do porównania i można się
  • Odpowiedz
Ja zrezygnowalem z kontroli trakcji. Czasem ona pomaga, a czasem spowalnia. Absu w pojazdach, ktorymi najwiecej jezde nie ma, ale w gt3 zwykle mocno przykrecam. Polecam sprobowac zabawe w simracing system. Za niedlugo powinnosmy tez zaczac jezdzic na otwartym serwerze w ramach testow, zapraszamy rowniez do udzialu.

@roman-piczkogrzmot:
  • Odpowiedz
Eskperymentowanie z FOV i pozycją fotela? Dotychczas jeździłem z kamerą z perspektywy maski i trochę nie wyobrażam sobie zmiany tego parametru.


@roman-piczkogrzmot: Polecam chociaż spróbować widoku ze środka. Żeby nie ograniczać sobie widoczności, zainstaluj sobie apkę Real Head Motion. Możesz w niej zdefiniować skręt i pochylenie "głowy" w zakręcie. Moim zdaniem to jest taka aplikacja, że jak się ją raz odpali, to później ciężko jeździć bez niej :)

Więcej ci nic
  • Odpowiedz