Wpis z mikrobloga

#vps #debian #linux #nwn #pytanie

Nabyłem drogą kupna vps z #ovh konkretnie jest to linux z debianem wheezy. Chcę na nim zainstalować serwer do #neverwinter. Skonfigurowałem maszynę i wgrałem potrzebne pliki przez winSCP według tej instrukcji CLICK. Wszystko szło zgodnie z planem, doszedłem do 5 punktu i uruchomiłem "fixinstall", który sprawdza czy mam wszystkie potrzebne pliki. Wszystko było na swoim miejscu. Otrzymałem informację, że mogę uruchomić serwer "nwserver" no i tutaj zaczynają się schody. Kiedy próbuję go uruchomić wyrzuca mi informację, iż nie można uruchomić pliku binarnego. Jestem zielony w tym temacie (robię to pierwszy raz) i nie mam pojęcia jak to odpalić a jest to ostatni, chyba najważniejszy etap w tym wszystkim. Co tu się odjaniepawla?
  • 16
@dzbanek123: Mam do Ciebie jeszcze jedno pytanie. Uruchomiłem serwer i jest on widoczny na liście gier. Mogę zmieniać parametry poprzez odpowiednie komendy itd. jednak nie mogę wczytać mapy (która jest w pliku "mapa.mod". Kiedy próbuję wczytać scenariusz pojawia się

Loading module "mapa" . . Segmentation fault.

To kolejny problem z blibliotekami, wersją systemu, czy może coś sknociłem w uprawnieniach?
@2phonepiotrus: Segfault do odpowiednik windowsowego "access violation". Oznacza wywalenie się programu przez niewłaściwy odczyt/zapis pamięci. Czyli może oznaczać cokolwiek. Jeśli jest plik "core", to można próbować wykonać gdb -c core nazwa_programu i komendą bt (backtrace) czasem się znajdzie trop, co wywaliło program.
@dzbanek123: Nie mogłem do końca zrozumieć co miałeś na myśli z gdb. Okazało się, że nie miałem tej paczki, zainstalowałem i zrobiłem tak jak mówiłeś. Efekt jest taki:

root@???:/opt/nwn# gdb -c core nwserver

GNU gdb (GDB) 7.4.1-debian

Copyright (C) 2012 Free Software Foundation, Inc.

License GPLv3+: GNU GPL version 3 or later

This is free software: you are free to change and redistribute it.

There is NO WARRANTY, to the extent
@dzbanek123: Wklejam:

(gdb) bt