Wpis z mikrobloga

B---a od Amazona: tanie VPS od 5 dolców - Amazon ogłosił wczoraj start nowej usługi – Amazon Lighsail czyli tanich VPSów co szybko zostało skomentowane jako „DigitalOcean killer”. Czy faktycznie firmy typu DigitalOcean, Vultr czy Linode mają się czego bać?

#vps #serwery #hosting #amazon #devops #webdev #webmastah
normanos - B---a od Amazona: tanie VPS od 5 dolców - Amazon ogłosił wczoraj start now...

źródło: comment_qNptRu5KaOD4Oe77lvyGuBG53sRcMgQq.jpg

Pobierz
  • 44
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@normanos: Ja osobiście uważam, że zawojować mogą co najwyżej wśród niezdecydowanych kilku procent rynku. Konkurencja jest duża, oferuje więcej i często taniej. Tutaj jedynym atutem jest "wielkość", choć w niektórych przypadkach to raczej minus niż plus.
No ale czas pokaże.
  • Odpowiedz
@webh: konkurencja w tym segmencie jest duża ale liczy się tylko kilka firm, w tym nr 1 czyli DO. A Amazon ma ogromne środki, spore możliwości techniczne i przede wszystkim rzesze klientów AWSa. Słowem mają możliwości. A czy je wykorzystają to się okaże. Jak dla mnie to DO dalej rządzi.
  • Odpowiedz
@normanos: słabo te możliwości wykorzystują, skoro na start usługi która miała czymkolwiek zamieszać nie oferują w sumie nic "wystrzałowego" :-)
  • Odpowiedz
@lirycznywandal:
Wybierz OVH to będziesz wiedział. Ich serwery VPS są słabe. Straty pakietów, obciążone matki niesamowicie, przez co są ciagłe problemy z IO, etc.
Amazon ma jedną przewagę nad wszystkimi dostawcami - infrastrukturę. A porównywanie ich do webh jest śmieszne - bo jak w webh padnie dysk, to to odczujesz, bo ktoś będzie musiał wyłączyć HV i wyjąć dysk. W amazonie takie historie są nie do zakceptowania i nigdy się z nimi nie spotkałem, bo mają prawdziwą chmurę.

Support i dostępność to już w ogóle inna historia - ilość niedostępności czy innych problemów w Amazonie w porównaniu do OVH jest niesamowcie mniejsza. Baza wiedzy Amazona jest kilkaset (??) razy większa?
Nie ma problemów z panelami, że część funkcjonalności nie działa lub jest po francusku - jak jest w OVH pod tym względem chyba nikomu nie
  • Odpowiedz
@webh: miesiac za free to slabo? :D Mieli dopłacić? :D czy pol ceny w stosunku do DO? ;) Na razie to niech wezma się do usprawnienia swojej uslugi bo cena ujdzie, tylko mozliwosci jeszcze brak. Trochę się pospieszyli. Może ze wzgledu na swoją konferencje.
  • Odpowiedz
@ADSSADFDFS: nie odczuje :-) A jeśli mowa o WHMCSie i solusie - bardzo się mylisz. ;-) Ale nie mam zamiaru Cię przekonywać, bo po części się mogę z Tobą zgodzić jeśli chodzi o to jak to wygląda u naszej konkurencji w porównaniu z "grubymi rybami".

@normanos: my daliśmy kiedyś 3 miesiące za free i nie uczyniło to ani że byliśmy fajni, ani lepsi. Tutaj trzeba wykazać się innowacyjnością,
  • Odpowiedz
Tutaj trzeba wykazać się innowacyjnością, czymś nowym, świeżym,


@webh: a tutaj się nie zgodzę ;) Amazon to BIZNES a biznes nie chce innowacyjności tak bardzo jak STABILNOSCI. To nie dzieciaki z vpsikami w ovh ;) w sumie @ADSSADFDFS to dobrze podsumował
  • Odpowiedz
@webh: a tutaj się nie zgodzę ;) Amazon to BIZNES a biznes nie chce innowacyjności tak bardzo jak STABILNOSCI. To nie dzieciaki z vpsikami w ovh ;) w sumie @ADSSADFDFS to dobrze podsumował


@normanos: teraz się nasuwa pytanie, czy ta stabilność faktycznie będzie, a jeśli tak to czy przyciągnie użytkowników. Bo idąc za tym co piszesz, ebay też jest "stabilny" w porównaniu do allegro, a jednak zdało
  • Odpowiedz
@lirycznywandal: Szczególnie polecam poczytać historie o polskim DC OVH i tym jak jest dopracowane. Nie da się ukryć, że robią fajne usługi, ale to jest liga niżej niż DO, Amazon, Rackspace i kilka innych firm.
Chyba, że mówimy o baremetal, to wtedy tak, OVH, to pierwsza liga.
  • Odpowiedz
@ADSSADFDFS: @normanos: tak już całkiem poza konkursem - ostatnio przyszedł do nas klient, który jednego dnia zamówił w sumie sporo usług naraz. Z ciekawości przy tickecie na supporcie zadaliśmy pytanie skąd takie nagłe zapotrzebowanie i czy nie lepiej tutaj dedyka zaoferować. Klient wskazał jedną z amerykańskich firm która została wyżej wymieniona, jako swojego wcześniejszego operatora, zaś swoją decyzję uargumentował tym, że ma dość przebijania się przez wielkie korporacje,
  • Odpowiedz
@webh: ale Ciebie to dziwi czy jak? ;) to "oczywista oczywistość". Też prowadzę firmę i też żyję właśnie z takich klientów, którzy przedkładają ponad wszystko telefon bezpośrednio do mnie. No ale my to jesteśmy plankton, i z takich rzeczy żyją właśnie małe firmy, a korporacje mają swoje problemy i siłą rzeczy nie są w stanie nawiązać takiego kontaktu z klientem. Ty też byś nie mógł po przekroczeniu pewnej masy krytycznej.
  • Odpowiedz
@webh: Zobaczymy co ten klient powie po pierwszym dużym DDoSie na was, kiedy wy będziecie musieli przebijać się przez duże korporacje, żeby cokolwiek zrobić, a serwery będą leżeć przez dłuższy czas, bo blackholowanie nie wystarczy. To jest właśnie cały problem z polskimi firmami - za mała skala, by zaoferować profesjonalne usługi.
To co mamy w Polsce, to są chałupnicze DC z chałupniczymi rozwiązaniami - bo poziom wejścia w profesjonalne usługi
  • Odpowiedz
Z doswiadczenia wiem, że aktualnie wygląda to tak, że poważny klient przychodzi do firmy oferującej usługi administracji serwerami, prosi o serwery w dużym DC i wszelkie problemy załatawia właśnie w mniejszej firmie, żeby nie gryźć się z korpo.


@ADSSADFDFS: dokładnie tak to wygląda. Chyba każdy mój klient mogłby sam sobie wstawić sprzęt w DC czy kupić 2x taniej w ovh ale nie chce.
  • Odpowiedz
@normanos: nie dziwi mnie to, po prostu w pewnym momencie ta korporacyjność zaczyna być wręcz niewygodna i klienci z tego powodu hurtowo odchodzą, jako przykład mogę podać firmę z dwiema jedynkami w nazwie, ale to moje osobiste stanowisko, nie stanowisko firmy.

@ADSSADFDFS: w sumie to nie wiem co byłoby gorsze, taki ddos jak mówisz, czy zniknięcie zawartości całego serwera bez możliwości ponownego wrzucania plików z własnej kopii (prawdopodobnie
  • Odpowiedz