Wpis z mikrobloga

Mircy, wie ktoś jak się jeździ Alfą 159 z awarią DPF? Zastanawiam się, czy od biedy dojadę autostradą do celu jak mi wskoczy jakiś tryb awaryjny czy inne gówno. Na Alfaholikach oczywiście pierdyliard tematów, ale odpowiedzi na to konkretnie pytanie nie mogę znaleźć :(

Problem w tym, że auto mam od niedawna i jeszcze nie do końca wiem, czego się spodziewać, a chciałbym zacząć nim trochę latać. Zrobiłem porządek z EGR i paroma innymi rzeczami, które potencjalnie mogą się rozsypać w eksploatacji, i został chyba tylko ten nieszczęsny DPF.

A może go wybebeszyć prewencyjnie? Prędzej czy później i tak klęknie, tylko kasy trochę szkoda, żeby to robić, kiedy jeszcze działa ( ͡° ʖ̯ ͡°) Oczywiście historia samochodu mętna, a przebieg po negocjacji (tak obstawiam). Mimo to fura bardzo zadbana i większych problemów z mechaniką ani nawet elektryką nie mam, co z jednej strony wzbudza moje zaufanie, a z drugiej próbuje chyba uśpić czujność ;)

#alfaromeo #alfaholicy #alfaromeo159 #motoryzacja #samochody #pytanie
Funky666 - Mircy, wie ktoś jak się jeździ Alfą 159 z awarią DPF? Zastanawiam się, czy...

źródło: comment_1WieiIzoNr3oEFI5ftdeo4ePrKsKCNPv.jpg

Pobierz
  • 35
@Funky666: a masz jakies objawy ? Filtr jak jest ku swjemu koncowi czesto sie wypala, poznasz to po nie spadajacej do zerwa wskazowce turbo, dzwieku silnika (bardziej basowy, zmiena katu wtrysku) i astronomicznym spalaniu chwilowym rzedu 30-50l . Mi w jezdzie miejskiej wypalal sie co 200-300 km wiec wybebeszylem go i od razu zrobilem program. Mowa oczywiscie caly czas o 159.
@Funky666: Wytnij DPF i będziesz miał z głowy, a odnośnie jazdy na zapchanym filtrze, to da się jechać, ale prawdopodobnie silnik będzie się zachowywał jak bez turbosprężarki (o ile masz zmienną geometrię) i będzie Ci odcinało zapłon powyżej określonych obrotów. Także bądź przygotowany na to, że wyprzedzanie i dynamiczna jazda mogą okazać się niemożliwe.
@Storczycki: Dzięki, objawów nie mam póki co żadnych. Furą zrobiłem może z 1000 km i póki co tylko raz zauważyłem, że się wypalał - możliwe, że wcześniej nie byłem jeszcze w stanie rozpoznać sygnałów.

@ScaRRyMaN: Turbo bym nie chciał uwalić ani przegrzać bloku - chodzi mi tylko o awaryjne przejechanie np. połowy Polski, gdyby klęknął w trasie.

@Costaaa: A to sprawdzona informacja, czy (tak jak piszesz) "prawdopodobnie"? Nie myślałem
@Funky666: Miałem podobny problem z DPF w silniku 2.0 CRDI w samochodzie KIA, oraz 1.6 HDI (tutaj jest FAP). Przy zapchaniu filtra obroty maksymalne wynosiły ok 2 300 obr/min, a turbina działała tak, jakby jej nie było. Nie wiem przebiega tryb awaryjny w silniku JTD, ale podejrzewam, że podobnie. Jechać się da.
@Funky666: jako posiadacz 159 1.9 16V z DPF i obcenie bez DPF to mogę co nie co powiedzieć :)

Więc tak:
Jak rozpoznać że DPF się wypala ?
Wskazówka od turbo natychmiastowo reaguje na dodanie gazu, znacznie szybciej się podnosi i spada. Chwilowe spalanie wzrasta do 10/11 litrów. Podczas wypalania robi się troche mułowaty silnik ale ciężko to rozpoznać przez nowego właściciela. No i standardowo kopcenie :) Żadna ikonka/informacja nie pokazuje